Mai jos, câteva situații dificile pe care orice manger la va întâlni în carieră, dar și posibilele rezolvări pe care le pot avea.
Problemele de performanță ale unui angajat
Când ești manager știi că mai devreme sau mai târziu te vei confrunta cu probleme ce țin de performanțele individuale. Chiar dacă nu e o treabă facilă, nu trebuie să devină automat una foarte grea. O mulțime de probleme ce țin de performanță pot fi prevenite printr-o selecție adecvată, un feedback clar, stabilirea unor obiective tangibile sau menținerea unei discipline adecvate. Va trebui în continuare să te confrunți cu lipsa de performanță, dar atunci când se va întâmpla nu vei fi luat prin surprindere și vei știi exact ce măsuri să aplici.
Momentul angajării
Să alegi dintre candidații finaliști care se bat pentru același job poate fi un adevărat chin. Dacă alegi greșit, s-ar putea să ai o suită de dileme cu care să te confrunți pe viitor. Ce poți să faci? Să te folosești de un proces de selecție foarte atent. Participă la cursuri de profil, ia mai multe inputuri de la oameni de încredere și ai grijă să folosești doar specialiști în domeniul resurselor umane.
Momentul în care iei o decizie greşită
De fiecare dată când iei o decizie întrebă-te: cât de confortabil vei fi dacă decizie ta ar apărea într-un ziar a doua zi? Este o abordare mult mai bună decât aceea să îți acoperi urmele să nu te lași prins. Pe scurt, dacă faci ceva greșit, asumă-ți consecințele și adu problema la cunoștința celor care trebuie să știe de eroare ta. Nu ascunde mizeria sub covor. Nu vei avea nimic de câștigat.
Confruntarea cu șeful
Problema relației cu cei în fața cărora răspunzi este și cea mai complexă chestiuni pe care un manager o are de rezolvat. În primul rând, trebuie să pleci de la o premisă simplă: în general, nimeni nu suportă să i se atragă atenția că greșește, cu atât mai puțin șefilor. Dacă ăsta e obiectivul: să ii spui șefului că greșește și că tu ai dreptate, cu siguranță nu va fi o discuție productivă. Încearcă să te pui în locul său și nu dirija discuția într-un punct antagonic. Încearcă să-ți vinzi ideile ca o alternativă menită să le îmbunătățească viziunea pe care o au, nu s-o distrugă. Ascultă cu atenție și folosește orice input ți se pare relevant. Lucrează spre a clădi încredere și respect, ca atunci când apar divergențe ele să există într-un cadru productiv.
Conflictul din interiorul echipei
Ca manageri, cu toții vrem ca echipa să colaboreze, să aibă eficiență și să funcționeze la paramatrii normali. De aceea, atunci când un angajat vine să se plângă despre comportamentul altui coleg, pune automat managerul în postura unui arbitru care trebuie să judece imparțial conflictul în derulare sau pe cale să izbucnească. Până într-o măsură, cauzele conflictului din interiorul unei echipe se leagă de distribuția sarcinilor. Pe scurt, o problemă de teritoriu. Multe conflicte de acest gen pot fi evitate dacă se stabilește de la bun început care sunt resposabilităție fiecărui membru în parte, dar și că munca în echipă este încurajată, fără a se nega meritele muncii individuale.
Conflictul cu alți manageri
Confruntarea nu este profitabilă pentru organizație, mai ales când bătălia se duce între doi oameni de același râng și poziție. De aceea, cei mai mulți dintre manageri preferă se evite conflictele. Dar, dacă mizele sunt foarte ridicate, atunci non-combatul nu este chiar cea mai rațională atitudine. Nu vrei să te erijezi în cel care nu poate să-și protejeze echipa sau, mai rău, să fii liderul slab incapabil să-și impună punctul de vedere în ședințele de conducere. Uneori confruntarea poate fi creativă și generatoare de idei. Atunci când e cazul, conflictul nu este echivalent cu dezastrul.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința