Ești la început de drum și ai toate șansele să dai de succes. Îți trebuie însă o echipă performantă care să te ajute în îndeplinirea obiectivelor. Mai mult, nu îți poți permite un departament de HR care să te ajută în recrutarea celor mai buni dintre cei mai buni. Ce faci greșit... și mai important, ce trebuie să faci pentru ca să atragi oamenii potriviți?
1. Nu descrii misiunea și cultura companiei pe care o patronezi
Oamenii care lucrează într-un startup nu o fac doar pentru că au nevoie de un job. Ei se identifică cu misiunea și valorile companiei. De aceea, pentru a atrage nu doar o mână de lucru, ci oameni care să ducă mai departe valorile companiei trebuie ca ei să știe de la început care sunt acestea. Pasiunea pe care ai avut-o și care te-a determinat să-ți înființezi compania trebuie valorificată și în procesul de angajare. Misiunea și valorile ar trebui să se regăsească în secțiunea ”despre noi” sau ”în ce credem”. Fă-le vizibile astfel încât potențialii candidați să știe de la bun început pentru ce aplică. Un plus de comunicare trebuie pus pe cultura companiei tale. Aici este vorba despre ce determină interacțiunile dintre membrii echipei și ce se așteaptă de la fiecare membru al organizației. Pe ce skilluri se pune accent, cum sunt recompensați angajații și ce înseamnă ei în filosofia de business a organizației.
2. Nu le explici candidaților ce câștigă dacă vin la tine
În orice tip de vânzare, trebuie să aduci în discuție beneficiile dacă vrei să susciți interesul consumatorilor. Așa este și la un proces de angajare. Cel care vine să se angajaze și pe care tu ți-l dorești în echipă are nevoie să înțeleagă care-i sunt avantajele. De aceea trebuie să le vorbești limba lor, să treci dincolo de o descriere banală de job și să-i faci atenți la ce îi interesează cu adevărat. Focusează-te întâi pe avantaje și apoi intră în detalii despre obligații. Începe cu ce drepturi se bucură un om care vine la firma ta și apoi continuă cu descrierea task-urilor zilnice.
3. Nu îți folosești la potențial maxim rețeaua de networking
La început, primii angajați vin aproape exclusiv pe recomandari, ca efect direct al networking-ului. Sunt prieteni ai tăi, prieteni ai prietenilor sau prieteni ai celor deja angajați. Încrederea este cel mai important atuu la început de drum, ori aceasta apare doar dacă cineva poate garanta pentru altcineva. Știi în avans cum lucrează și ce sunt în stare să facă potențialii angajați. Știi care le sunt punctele tari și punctele slabe. Poate mai important, și cadidatul are aceeași verificare la dispoziție și se poate interesa despre tine și firma ta prin intermediul cunoștințelor sale. Nu vine la interviu fără să știe nimic. Evident, dacă a acceptat un interviu înseamnă că a acceptat și că valorile organizației tale sunt compatibile cu propriile sale valori. Deci, șanse mai mare de succes.
4. Procesul de angajare este prea lung
Într-un startup totul este nou și inedit. Există multă agitație, dar și multă neatenție. Lucrurile pot degenera ușor și haosul se poate instala rapid. Acestă efersvescență specifică oricărui început poate trena procesul de angajare și-l poate prelungi nejustificat. Viteza este crucială aici nu doar ca să îți stabilești ușor o echipă capabilă, ci și pentru a angaja persoana care este cea mai calificată. Dacă decizia de angajare depășește o săptămână atunci s-ar putea să ai o problemă.
5. Nu te folosești deloc de intership-uri
Intership-urile și contractele project based sunt metode ideale de a verifica un potențial angajat chiar pe câmul de bătălie. Vezi exact ce poate face și dacă se ridică la înâlțimea așteptărilor sale. De cealaltă parte, potențialul angajat ajunge să descopere firma și să înțeleagă exact dacă își dorește un viitor în cadrul organizației. La fel, contractele punctuale sunt exemple ideale de a atrage experți în firmă. S-ar putea că ei să-și dorească să continuie și după ce ai terminat colaborarea.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința