Grupul XTB, companie internațională de investiții, a anunțat că a depășit pragul de 2 milioane de clienți la nivel global, a atins astfel un reper important în dezvoltarea sa. Trimestrul al treilea din 2025 a înregistrat un ritm record de achiziție de investitori noi, cu peste 221.000 de clienți noi, dublu față de aceeași perioadă a anului trecut.
Numărul clienților activi a atins aproape 920.000, a înregistrat o creștere de 75,9% față de T3 2024. Această performanță a fost susținută de cea mai mare campanie de marketing din istoria XTB, lansată în septembrie pe trei continente, și de strategia companiei de atragere de noi segmente de public țintă.
„Rezultatele privind numărul mare de investitori noi confirmă direcția de creștere accelerată a XTB la nivel global, dar și contribuția importantă a pieței din România. Numărul total de clienți depășind 2 milioane arată încrederea investitorilor în platforma noastră și validarea strategiei de a combina tehnologia performantă cu un portofoliu diversificat de instrumente”, a declarat Irina Cristescu, General Manager XTB România.
Performanțe financiare
Conform rezultatelor financiare preliminare, profitul net consolidat al XTB pentru T3 2025 a fost de 12,5 milioane EUR, în scădere cu 73,8%, iar veniturile consolidate s-au ridicat la 88,1 milioane EUR, în scădere cu 19,8%. Acest lucru reflectă activitatea redusă pe piețele financiare și de mărfuri în această perioadă.
În ceea ce privește tranzacțiile, clienții XTB au investit activ în acțiuni și ETP-uri (inclusiv ETF-uri), cu o creștere de 147,7% față de T3 2024, un volum total de 5,95 miliarde USD (5,063 miliarde EUR). Activitatea pe CFD-uri pe mărfuri a generat 48,5% din veniturile totale, cu tranzacții concentrate pe aur, gaze naturale și cacao. CFD-urile pe indici au reprezentat 32,4%, iar cele pe valute 10,8% din venituri, criptomonedele precum Bitcoin, Ethereum și Ripple fiind cele mai profitabile din această categorie.
Depozitele nete ale clienților au totalizat 757,3 milioane EUR, marchează o creștere de 43% față de anul precedent.
„Tocmai am încheiat cel mai bun trimestru din istorie în ceea ce privește numărul de clienți noi și investitori activi, chiar într-o perioadă cu piețe financiare relativ calme. În perioade de volatilitate mai mare, potențialul bazei noastre de clienți va putea fi valorificat pentru îmbunătățirea rezultatelor financiare”, a declarat Paweł Szejko, director financiar și membru al consiliului de administrație al XTB.
XTB pregătește includerea criptomonedelor în oferta sa globală, pas dependent de legislația poloneză privind piețele de criptoactive (MiCA). De asemenea, compania lucrează la introducerea opțiunilor în portofoliu, în așteptarea aprobării modelului de prețuri de către autoritățile de reglementare din Polonia.
Fondată în 2004 în Polonia, XTB este o companie axată pe tehnologie, cu peste 2 milioane de utilizatori și 13 birouri internaționale.
 
                                                                                        
                                 
             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                            