Trebuie să abordezi de la început câteva chestiuni pentru a fi sigur că nu vei avea niciun fel de dificultăți de adaptare. O serie de discuții între patru ochi, pentru un viitor care-ți face cu ochiul. Nu ai nevoie decât de câteva minute cu noul manager și de niște direcții clare de abordare... ca cele de mai jos:
„De ce eu?”
La prima vedere, această întrebare pare deplasată. Ai fost cel mai bun la interviu dintre toți cei care s-au prezentat și ai făcut cea mai bună impresie. Cu toate acestea, nu ar trebui să pleci de la presupoziții și să lucrezi cu jumătăți de adevăr. La noul job, certutidinile sunt cele pe care le cauți. Poate că erai fix ce trebuia în echipă, acea piesă lipsă pe care managerul o căuta. Pot există o sumedenie de motive, însă pentru binele tău profesional trebuie să le știi direct de la sursă.
„Ce și cum să învăț?”
Orice nou job vine cu noi norme, reguli și cutume. Chiar dacă lucrezi în același domeniu și nu ești complet nefamiliarizat cu limbajul pieței, compania în care ai intrat are modul ei de acțiune, un anumit ethos pe care trebuie să-l cunoști. Mentorul tău trebuie să fie chiar șeful direct pe care îl ai. Ce rol vei avea în noua organigramă, cine sunt oamenii de contact pe care trebuie neapărat să-i ai, care sunt slăbiciunile și punctele tari ale echipei.
„Care este planul?”
Sunt șanse serioase că managerul să aibă un plan mai larg de pus în practică și tu să fii o rotiță din sistem. Cere managerul să-și facă un pic de timp să te pună la curent cu planul de bătaie, dacă nu în varianta completă măcar în detaliile care te interesează în mod direct. Vezi ce oportunități se pot ivi pe termen scurt și mediu pentru a-ți aduce contribuția la planul discutat. Demonstrează încă de la bun început că ești un asset valoros pentru echipă, că înțelegi ce trebuie să faci și ai o idee clară despre viziunea de ansamblu.
„Cum sună feedback-ul?”
Transparența este un element-cheie al oricărei relații de succes. Ca să-ți întrebi managerul despre ce feedback are nu arăți decât că ai încredere în opinia sa și că-i apreciezi sfaturile. Evident, acest lucru nu trebuie să se întâmple cu orice mic proiect sau task ci cu acelea care chiar contează în planul de anvergură pe care deja îl cunoști. Însă cheia aia este nu doar să ceri feedback, ci să și oferi. Feedback-ul tău, chiar dacă nu este expres cerut, poate fi de real folos în conturarea strategiei pe care managerul o are. Atâta vreme cât ești respectuos și păstrezi un ton clar și concins, această atitudine nu îți poate aduce decât beneficii.
„Cine iese în avantaj?”
Cel mai ușor lucru, dar și dificil în egală măsură pe care-l poți face ca să ai succes este să-ți pui șeful într-o postură care să-l avantajeze. Dacă-i faci chiar și un pic munca acestuia mai ușoară, înseamnă că investești în propriul tău succes. Dacă-l ajuți să avanseze pe scara ierarhică, nu faci decât să te ajuți pe tine să evoluezi. Condiția? Șeful tău direct chiar să aprecieze ceea ce faci, cine ești ca profesionist și să înțeleagă că poate există o relație în care și tu și el să ieșiți în avantaj.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința