90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate. Accentul s-a mutat dincolo de arbitrajul forței de muncă și măsurile de reducere a costurilor către oferirea de agilitate organizațională, reducerea riscurilor și acces la competențe specializate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.

Studiul indică faptul că 71% dintre companiile mari din Marea Britanie și 24% dintre IMM-uri intenționează să își crească dependența de parteneri pentru suportul de back office în următorii trei ani, iar accesul la competențe specializate este acum principala motivație pentru externalizare (menționată de 32% dintre organizații).

Prin comparație, doar 23% dintre companiile care externalizează astăzi o fac în primul rând pentru reducerea costurilor.

Rolul AI

Raportul subliniază că inteligența artificială în automatizarea proceselor de afaceri oferă un nivel fără precedent de eficiență și acuratețe în activitățile de back office. Acesta arată cum tehnologia a depășit automatizările simple bazate pe reguli și a evoluat în sisteme capabile să învețe și să genereze propriile soluții.

De asemenea, raportul afirmă că volumul de muncă intens uman de acum un deceniu, când oamenii realizau circa 90% din activități, a fost inversat, până la punctul în care mașinile pot prelua acum 90% dintre operațiunile de back office. Asta înseamnă că oamenilor le rămân roluri de inovare, gestionare a excepțiilor și activități ce necesită empatie.

Organizațiile de astăzi se află sub o presiune enormă să se adapteze și să inoveze, iar externalizarea susținută de tehnologie oferă o cale de transformare dovedită, cu risc redus, care deblochează noi niveluri de avantaj strategic. Viitorul activităților de back office și al externalizării stă într-o abordare colaborativă a AI și automatizării, în care mașinile gestionează sarcinile repetitive și intensive în date, iar oamenii se concentrează pe rezolvarea complexă a problemelor și interacțiunile cu clienții ce necesită empatie”, spune Craig Naylor-Smith, CEO al Parseq.