Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing. Treptat, în mediul corporate din România s-a dezvoltat o cultură a wellbeingului fără ca aceasta să fie inclusă într-o direcție strategică.
Mese de ping pong, scaune de masaj, bucătării imense, săli de jocuri, săli de relaxare, fructe proaspete la birou, abonamente la sală subvenționate, competiții interne de fotbal sau de pescuit - toate aceste investiții ale companiilor din ultimii ani au avut drept scop mai degrabă o creștere a atractivității ca angajator sau o creștere a retenției angajaților. Sau, post-pandemie, a fost o strategie de a rechema oamenii în birouri.
Un studiu citat de World Economic Forum în 2023 arată că firmele care au angajați fericiți și sănătoși pot fi mai profitabile decât concurenții lor, iar companiile care investesc în sănătatea și bunăstarea angajaților înregistrează performanțe superioare ale acțiunilor.
De exemplu, companiile care au primit premii pentru inițiativele lor în domeniul sănătății, siguranței și bunăstării (Gallup Great Workplace Award) au înregistrat o creștere de 115% a câștigului pe acțiune, comparativ cu doar 27% înregistrat de concurenții lor în aceeași perioadă. Furnizorii de servicii medicale private și cei care oferă beneficii legate de sport sunt primii care au văzut o schimbare a mentalității, atât în rândul angajaților, cât și în rândul angajatorilor în ceea ce privește wellbeingul.
Dacă în urmă cu câțiva ani angajații abia dacă accesau beneficiile din abonamentele medicale, de exemplu, astăzi există un accent mult mai pronunțat pe prevenție și pe diversificarea tipurilor de servicii cerute de la angajatori, de la analize pentru longevitate până la consultații cu psihoterapeuți sau cu medici stomatologi.
În ritmul actual de sofisticare, cel mai probabil, în câțiva ani, liderii de companii vor fi nevoiți să măsoare indicatorul stării de sănătate a angajaților, așa cum măsoară astăzi engagementul sau fluctuația de personal anuală. Iar evoluția acestuia va avea impact direct în rezultatele de business.