
incertitudine
-
Liderii din România și Europa Centrală și de Est (ECE) se confruntă cu o presiune tot mai mare din cauza competiției accentuate și a instabilității economice. Aproape patru din zece executivi din ECE (38%) consideră
-
Empatia, diversitatea și încrederea sunt calități esențiale pentru un lider
Companiile continuă tendința de transformare și de adaptare la noul context al pieței. Știm cu toții că pandemia a amplificat anxietățile și stresul deja existente. Ea a venit la pachet și cu o serie de -
Cum poți depăși provocările de la job pentru a deveni un lider de top
Profesorul M.S. Rao nu este foarte cunoscut în România, însă în plan international și-a dobândit titlul de global leadership guru și întemeietorul soft leadership-ului, după 35 de ani de experiență. Cartea pe care v-o propun -
Cum gândesc milionarii?
Oamenii bogați tind să gândească altfel decât persoanele obișnuite - au o mentalitate orientată spre acțiune, se gândesc rațional la bani și îi văd ca pe un prieten - arată un articol din publicația Business Insider. -
Cum să te comporţi la noul job
Felicitări. Ai obținut jobul pe care l-ai țintit acum multe luni. Ai trecut de toate etapele cu brio, ți-ai luat la revedere de la vechea echipă și ai ajuns deja la noua firma. Ar trebuie ca totul să meargă ca pe roate, dar orice început aduce cu sine și o mare doză de incertitudine și nesiguranță. Nu știi dacă te vei adapta noului stil, nu ți-ai cunoscut bine noii colegi. Ești în prima săptămână și orice se poate întâmpla. Ca să eviți situațiile neplăcute și pentru a-ți asigura o tranziție ușoară și o intregrare lină în noul colectiv, trebuie să ai câteva discuții cu noul șef. -
Cum să depăşeşti faza în care vorbeşti de „big data”, dar nu faci nimic
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Este deja un lucru obişnuit să vezi studii, sondaje de opinie şi rapoarte care arată că majoritatea organizaţiilor au adoptat practicile legate de exploatarea „big data” – concept ce desemnează nişte baze de date şi informaţii atât de mari şi de complexe, încât sunt stocate, prelucrate şi analizate cu instrumente şi metode avansate, pentru a profita de informaţiile valoroase şi înţelegerea profundă ce pot rezulta dintr-o asemenea tratare a acestor date. De exemplu, un studiu realizat în 2013 de către compania Gartner, specializată în cercetare şi consultanţă în domeniul IT, a arătat că 64% dintre companii desfăşurau deja sau planificau să pună în practică proiecte legate de big data – pondere ce marchează o creştere faţă de cea de 58% înregistrată cu un an înainte.
-
3 + 7 paşi pentru motivarea echipei
Oamenii pe care îi angajăm intră în echipa noastră deja motivaţi, excepţie făcând situaţiile în care a avut loc o greşeală de recrutare. Aceştia, privesc cu entuziasm fiecare zi la noul job, totul în jurul lor pare să fie minunat şi sunt deschişi spre a învăţa lucruri noi. Marea provocare a celor care conduc echipe devine adesea menţinerea acelei stări de spirit cu care au pornit la drum. Numărul echipelor care s-au aflat sub coordonarea mea şi a căror motivaţie a scăzut este, din păcate, mai mare decât al echipelor care şi-au păstrat-o. Pot spune însă cu bucurie că, în ultima perioadă, am descoperit câţiva paşi care au funcţionat în majoritatea cazurilor. Nu am găsit un model teoretic sau o reţetă simplă, pe care dacă le aplici vei obţine minuni, ci am identificat câţiva paşi mai degrabă complecşi, pe care nu este uşor să-i aplici constant. Desigur, cu cât vei exersa mai mult, cu atât îţi va ieşi mai bine.
-
Cum pariezi cu mize strategice, având în faţă incertitudinea
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Contrar a ceea ce spune credinţa populară, strategia nu înseamnă să transformi incertitudinea în certitudine. Totuşi, mulţi dintre membrii board-urilor şi directorii executivi cu înclinaţii birocratice vor şi se aşteaptă ca lucrurile să se petreacă în acest mod. Atunci când este analizată o strategie propusă, îi auzi cerând dovezi că strategia va avea succes.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...