Angajații implicați și motivați sunt angajații fericiți și productivi. Iar cele mai puternice motivaţii pe care le poţi oferi sunt acelea ale puterii şi autonomiei. Să luăm ca exemplu compania Rocketrip (o firmă americană furnizoare de pachete de deplasări de business), care recompensează angajaţii care aleg să stea la prieteni şi rude în timpul deplasărilor de serviciu în loc să rezerve o cameră la patru stele, sau zboară la Economy și nu la Business Class. Cum îi recompensează? Angajații au voie să păstreze toţi banii pe care îi economisesc în acest fel.
CEO-ul Rocketrip, Dan Ruch, ne dă alte câteva idei despre cum îi putem face pe oameni să simtă că au un scop real în munca lor:
1. Ajută-i să vadă imaginea de ansamblu, şi nu doar în curtea lor
Deşi oamenii sunt angajaţi pe un anumit post cu o descriere specifică a atribuţiilor, unul dintre motivele principale pentru care aleg să lucreze pentru o companie este acela că se identifică cu valorile în care crede şi pe care le promovează angajatorul. Totuşi, pentru că oamenii sunt puternic implicaţi în activităţile zilnice de la locul de muncă, de multe ori pierd din vedere scopul adevărat al muncii lor şi imaginea de ansamblu.
Aici intervine rolul liderului, care trebuie să se asigure că fiecare dintre oamenii lui cunoaște adevăratul motiv pentru care îşi consumă opt ore pe zi la serviciu. CEO-ul Rocketrip recomandă şedinţe lunare care să aibă ca scop aprecierea efortului colectiv şi individual în ceea ce priveşte valorile organizaţionale.
2. Încurajează-i să le povestească şi celorlalţi despre realizările lor în timpul jobului
Chiar dacă nu pare necesară, intervenţia ta, adică a liderului, este extrem de importantă şi în acest context. Este nevoie să asiguri un mediu şi o serie de reguli prin care interacţiunea între oameni să fie posibilă și plăcută. Cum? Evident, pornind de la propriul exemplu: fă mereu vizite în departamente şi vorbeşte-le angajaților despre realizările fiecărui membru al echipei. Vei vedea că în scurt timp vor face și ei la fel.
3. Încurajează-i să-şi păstreze mintea deschisă
Urmează exemplul celor de la Google şi încurajează-ţi oamenii să lucreze şi altceva în afara sarcinilor punctuale pentru o scurtă perioadă din zi. E tot un fel de autonomie, care, în plus, le stimulează creativitatea şi le dă senzaţia reală a unui liber arbitru, chiar dacă lucrează într-o corporaţie.
4. Permite-le să se implice discret în recrutarea colegilor lor
E un instrument cu un efect incredibil. Atunci când angajaţii tăi se implică în recrutarea viitorului coleg sunt puşi, practic, în faţa unei autoevaluări: realizează ce presupun cu adevărat sarcinile lor, îşi dau seama dacă le îndeplinesc sau nu aşa cum trebuie şi încep să îşi pună întrebări despre propriul comportament şi propria prestaţie la locul de muncă.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința