Cu toate acestea, sunt unele puncte care NU ar trebuie niciodată pasate către ceilalți. Ele țin de nucleul responsabilităților oricărui manager și delegarea lor ar însemna sabotarea celor mai importante taskuri pe care managerul le are.
Viziunea
Viziunea este esența leadershipului așa că dacă un manager ar încerca sa delege acestă responsabilitate, s-ar descalifi pur și simplu și ar renunța să mai fie un lider pentru ceilalți. Viziunea înseamnă leadership. Renunțarea la acest aspect al muncii de manager se traduce prin renunțarea la a fi manager de facto. Poți să implici oameni în procesul de trasare a unei viziuni pentru organizația pe care o conduci, dar nu poți delega cu totul acestă responsabilitate pe mâinile altcuiva.
Deciziile de angajare
Sunt manageri care au devenit aproape dependenți de specialiștii în HR sau de consultanți în domniul resurselor umane atunci când decid să angajeze pe cineva. Însă această decizie ar trebui să depindă doar de manager. El este cel mai interesat să îi cunoscă pe cei cu care lucrează și tot managerul trebuie să aibă interesul de a se implica mai atent în procesul de selecție a viitorul angajați.
Primirea noilor colegi
Indiferent de nivelul la care ajung să fie angajații, de la poziții de junior la cele de senior, managerul este primul care trebuie să creeze un mediul primitor pentru noii colegi din organizație. Managerul este responsabil și de pregătirea lor dacă se impune și are grijă ca problemele și întrebările să-și primească răspunsul.
Disciplina
Orice lider trebuie să fie capabil să mențina ordinea și disciplina de unul singur fără ajutorul departamentului de HR. O altă postură ar fi complet lipsită de respect pentru angajați. Un lider este cel are aduce ordinea în haos și inspiră profesionalism, nu unul care lasă pe mâna altora impunerea de reguli și norme.
Recunoașterea meritelor
Măsurile coercitive la fel ca și laudele trebuie să vină dintr-un singur loc: de la manager. Un manager care îi lasă pe alții să-i scrie discursurile de mulțumire sau nu se implică deloc atunci când oamenii din subordine primesc cadouri de Crăciun.
Reorganizarea organizației
Atunci când posturi sunt eliminate din organigramă și toată organizația se reorganizează , rolul managerul este vital. El trebuie să fie cel care dă noile direcții de acțiune. El trebuie să fie în mijlocul evenimentului, organizând noua structură. Un manager care eludează acest rol sau îl pasează altora, nu este manager... cu atât mai puțin lider.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința