Skip to main content

sarcini

    • De ce trebuie să urmezi principiul “broasca"?

      Având o carieră cât o viaţă de om şi peste 70 de cărţi scrise, Brian Tracy este considerat legendă dezvoltării personale şi a profesionalismului din întreaga lume. Printre cele mai reprezentative cărţi ale sale se numără şi “Începe cu ce nu-ţi place”. 



    • Acest articol îți poate fi de folos: Programează-ți sarcinile în calendar

      După cum spuneam într-un articol recent, numărul ridicat de sarcini reprezintă principala provocare de productivitate conform unui studiu pe care l-am realizat în primăvară. Mai multe detalii aici. Dincolo de întrebarea “Care este sarcina?” ar mai trebui să ne întrebăm și “Când ne vom ocupa de respectiva sarcină?”. Dacă ești genul de persoană ce are foarte multe lucruri de făcut și ești în căutarea unei metode simple dar eficiente pentru a te ocupa de sarcinile tale, acest articol îți poate fi de folos.
    • De ce nu deleagă managerii şi de ce fug de delegare subalternii

      Dupa ce am aflat, în prima parte a articolului ”De ce nu deleagă managerii”, trebuie să știm și ”De ce fug subalternii de delegare”. Să începem și partea a doua tot cu un mic test: Intri într-un mare birou ”open space” și nu vezi capul nici unui angajat peste separatoarele zecilor de cubicule. Ce presupui? a) că este prea devreme și încă nu a venit nimeni la serviciu, b) Sunt toți plecați la o ședintă sau c) Au bagat toți ”capul la cutie” ca să nu îi vadă Șeful și să le delege ceva. 
    • Ai primit o sarcină grea. Demisionezi sau te ambiționezi?




      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Planurile de dezvoltare în carieră ar trebui să-i menţină implicaţi şi motivaţi pe tinerii manageri, dar uneori aceste planuri ricoşează şi au efect invers, determinându-i să înceapă să-şi caute o cale de ieşire din companie. Motivul pentru care ei reacţionează aşa este faptul că se poate întâmpla ca noile responsabilităţi ce facilitează învăţarea on-the-job să îi împingă brusc mult prea departe de zona lor de confort, făcându-i să se simtă frustraţi, furioşi sau să le fie frică de eşec. Şi totuşi, unii manageri par să se simtă foarte bine în acest gen de circumstanţe adverse. Întrebarea este: cum poţi prevedea cine va avea o reacţie de respingere, dând înapoi în faţa unei schimbări neplăcute prin care trebuie să treacă pentru a se dezvolta în carieră, şi cine va reacţiona în mod pozitiv? 

    • Femeia care își conduce echipa prin umanitate, nu autoritate




      În orice mediu de lucru am activa, trebuie să recunoaștem că munca sănătoasă în echipă va obține mereu rezultate bune. Dar cum trebuie să fim o echipă? Cum trecem prin și peste obstacole? Cum rezolvăm problemele astfel încât să fim în continuare o echipă? Răspunsul la aceste întrebări le-am aflat de la Cora Stolz, Country Head pentru România în compania P3 Logistic Parks (P3).
    • Lucruri pe care trebuie să le faci TU, nu să le delegi



      Ca manager ești nevoit să delegi din atribuțiuni. Nu ai cum să supraviețuiești dacă iei toate responsabilitățile asupra ta. Oricât de mult ai lucra, vei descoperi ca mereu mai e ceva de făcut. Oricum ai păcăli cele 24 de ore din zi, vei fi surprins cu alte și alte proiecte. De aceea, majoritatea managerilor deleagă. Fie celor din imediata subordine, fie personelor în care au încredere. La volumul de muncă existent, la câte dosare și probleme ajung pe masa managerului ar fi imposibil să își îndeplinească toată atribuțiunile. 
    • 5 obiceiuri ale oamenilor de succes

      Cei mai multi oameni de succes au obiceiuri bine definite pe care le urmeaza zi de zi, acestea devenind principii. Ei constientizeaza ca activitatile pe care le desfasoara in fiecare zi si energia pe care o depun au un efect profund in atingerea obiectivelor pe care si le stabilesc. 

    • Ce trebuie sa stii atunci cand delegi cuiva sarcinile tale

      Unul dintre argumentele importante ale procesului de delegare este pregatirea unor posibili succesori. Asadar, delegarea presupune alegerea unor activitati care in acest moment sunt in sarcina managerului dar care ar putea fi facute si de catre unul dintre subalterni. In procesul de delegare sunt cateva lucruri care merita atentie pentru ca rezultatul sa fie cat mai bun.

    • Sunt stresat, dar mă tratez

      În ultimii ani stresul a devenit o stare obișnuită. Avem în jurul nostru o mulțime de tentații pentru a ne “trata” de stres: tehnici antistres, muzică, sport, vacanțe, shopping și, oricât de hilar ar putea părea, am văzut chiar și ciorapi antistres. Ceea ce mi se pare paradoxal este tocmai discrepanța între industria care se creează în jurul nostru și care urmărește cu ardoare să ne “salveze” de stres și relaxarea cu care, atunci când o persoană vorbește despre cât este de stresată, replica celor din jur vine invariabil “cine nu-i stresat...” sau, o altă replică mai experimentată “stresul este normal, dacă nu ești stresat înseamnă că ai murit”.

    • Memo către şef: Nu te ocupa de sarcini ce ţin de jobul meu!

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      În august 1942, generalul Bernard Montgomery a sosit în Africa de Nord ca să preia comanda Armatei a 8-a Britanice. A început să-i înlocuiască pe ofiţerii superiori, iar unul dintre noii săi comandanţi ai diverselor corpuri de armată ce reuneau mai multe divizii era Brian Horrocks. Montgomery i-a trasat lui Horrocks sarcina de a opri ultima ofensivă a mareşalului german Erwin Rommel în ceea ce este cunoscută acum drept bătălia de la Alam Halfa. Apărarea britanică a rezistat, iar Rommel a fost nevoit să se retragă.

    • Află de ce nu vrei să delegi, deşi eşti copleşit

      © 2012 Harvard Business School Publishing Corp.

      Ai mult prea multe lucruri de făcut, eşti îngropat în muncă şi ţi se pare că nu există nicio cale de ieşire la liman din toate acestea. Numai că există: este delegarea sarcinilor. E important să o faci, îţi va economisi din timp şi îi va ajuta pe ceilalţi să îşi dezvolte noi abilităţi. Şi atunci de ce nu o faci?

    • Dacă vrei să rezolvi o treabă, du-te la cineva ocupat

      Ştiu că vi s-a întâmplat şi vouă să vă plasaţi încrederea în câteva persoane la serviciu şi să apelaţi la ele de fiecare dată când aveţi ceva de rezolvat. Deşi pare justificat să procedăm astfel, n-ar trebui să facem din asta un obicei, tocmai pentru efectul pe care îl are asupra oamenilor ocupaţi. Aceştia vor ajunge să se simtă copleşiţi şi, în scurt timp, nu vor mai simţi nicio provocare.

    • Refuza-ti seful fara a-ti crea probleme

      Multi manageri romani au tendinta de a crea tensiune in relatia cu subordonatii, solicitandu-le, cu 30-60 de minute inainte de terminarea programului, indeplinirea de sarcini suplimentare „importante“. Refuzul este interpretat drept „dezinteres“, avand consecinte asupra evaluarii si recompensarii muncii prestate, dar si asupra carierei in respectiva organizatie.

Recomandările editorilor