Chiar dacă pare contraintuitiv să-ți susții un șef rău să devină și mai de succes nu ai nimic de câștigat dacă îl faci să pice prost în vreo situație sau mergi chiar „război” împotriva lui. Dacă e atât de nepriceput precum bănuiești își va săpa singur groapa. Să îl expui celorlalți ca fiind un incompetent nu-ți va aduce niciun beneficiu, ba chiar riști să-ți faci singur un deserviciu. Secretul este să îl ajuți să-și fortifice punctele tari și să-l ajuți cu punctele slabe. Dacă șeful îți este dezorganizat, ajută-l să fie mai ordonat, dacă își schimba des opinia ajută-l să fie mai focusat. Fă-te indispensabil chiar dacă șeful tău nu este chiar unul ideal. Pe termen mediu și lung vei avea doar de câștigat.
Fă-ți vocea auzită
Decât să păstrezi o tacere stingheră, mai bine fă-te auzit. Chiar dacă șeful tău direct are carențe vizibile de conducere, tu ai mai mult de pierdut dacă taci decât dacă spui ce ai de spus. Chiar dacă e mai ușor să nu zici nimic, să “suferi în tăcere” sau chiar să-ți dai intempestiv demisia beneficiile pe care ți le aduce o discuție argumentată cu șeful tău sunt imense. Poți deschide permanent o ușă care altfel va rămâne închisă pentru totdeauna. Șeful tău te va percepe într-o cu totul altă lumină, iar tu vei căpăta încrederea care poate ți-a lipsit până atunci.
Construiești o atitudine pozitivă
O carieră înseamnă să treci cu bine și peste suișuri și peste coborâșurile profesionale. “Totul va trece” ar trebui să fie mantra ta. Ai o treabă de făcut așa că fă-o cât de bine poți. Joburile vin și pleacă, la fel și șefii. Dacă șeful tău este un taciturn care nu zâmbește niciodată, fă-ți un scop în a-l impresiona. S-ar putea să-i smulgi nu doar un zâmbet, ci și o recomandare pentru un loc de muncă mai bine plătit.
Fixează-ți standarde ridicate
Poate șeful tău are un talent nativ să te sperie cu tot soiul de deadline-uri care nu se confirmă. Poate te amenință chiar cu pierderea jobului dacă nu obține ce dorește. Ce poți să faci? Simplu: fixează-ți o ștachetă chiar și mai ridicată. Un astfel de superiori ierarhic nu poate decât să te ajute în a te perfecționa. Pe de altă parte, dacă vei ajunge la rândul tău să ai oameni în subordine, te vei gândi de două ori ce metode să adopți ca să-ți motivezi subalternii.
Fii proactiv
Bineînțeles întotdeauna e de preferat să nu ai de-a face cu un șef rău. De aceea, ori de câte ori ai de gând să te muți la o altă companie, fă-ți timp și analizează cel fel de cultură organizațională și de management are acea companie. Află din timp ce fel de lideri are acea organizație și care le sunt metodele de lucru. Fă-ți temele și cunoaște-ți din timpul viitorul loc de muncă. S-ar putea să ai parte de surprize neplăcute dacă nu știi unde te muți.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința