NU face presupuneri despre ora la care trebuie să vii la birou
Managerul tău sau departamentul de resurse umane ar trebui să te anunțe ora la care se vine la birou și unde exact îți este locul. Dacă nu ai aceste informații înainte de prima de zi muncă, sună la departamentul de HR. Nu presupune că trebuie să ajungi acolo la o anumită oră și apoi să descoperi că ai întârziat. De asemenea, fii sigur că știi unde îți va fi biroul și unde se află departamentul tău.
NU ignora ofertele de ajutor de la colegi
Dacă unul dintre colegi vrea să te ajute să te instalezi mai rapid, acceptă-i oferta. Mulți dintre noi ne simțim mai bine atunci când îi ajutăm pe alții. Relațiile se sudeaza mai rapid și gheața este spartă mult mai ușor. Când cineva vrea să te ajute, înseamnă că vrea să te cunoască. Integrarea la locul de muncă, se face deci mult mai ușor.
NU refuza invitația de prânz
Rămânem în același registru, al interacțiunii de la locul de muncă. Oferta de pranz, întotdeauna se acceptă. Indiferent dacă invitația vine de la un grup sau de la un coleg, frumos și util este s-o accepți. Chiar dacă nu ți-e foame, conversațiile private îți pot dezvălui multe din dinamica de la noul job.
NU te lasa prins de bârfele de la birou
Dacă e aproape nevoie să ieși în primele zile cu noii tăi colegi la prânz, e la fel de important să nu te lași prins în inevitabilele bârfe pe care le vei auzi. Pot fi greu de ignorat, dar, dacă vrei să dai impresia de seriozitate, măcar la început, lumea nu te poate confunda cu un personaj căruia îi place bârfa. Chiar dacă auzi lucruri, nu e cazul să te arăți prea afectat de aceste pseudo-știri.
NU te plânge de precendentul loc de muncă
Atunci când vorbești cu noii tăi colegi despre experiențele de la vechiul job, evită să te plângi sau să-i critici pe cei care ți-au fost, până nu demult, colegi. Există o șansă ca actualii colegi să vadă în tine un erou care a rezistat stoic... dar... ai șanse mai mari să fii perceput ca un un tip care nu se acomodează, unul cu care nu te poți înțelege indiferent de loc sau atmosfera de lucru.
NU împărtăși informații personale
Este cel puțin neindicat să-ți împărtășești informațiile personale cu cei de la muncă, dar este chiar dezastruos s-o faci cu niște oameni cu care abia ai început să lucrezi. Ai nevoie de timp să ajungi să-i cunoști, să vezi dacă sunt de încredere și dacă le poți destăinui lucruri cu adevărat private.
NU refuza să experimentezi
Unul dintre cele mai plăcute momente de la un nou job este că poți învăța lucruri noi, pe care înainte nu le știai să nu aveai timp de ele. Chiar dacă ești pe același post și ai aproape aceleași task-uri, un nou job vine la pachet și cu o noua abordare. De aceea, nu te da înapoi de la a experimenta noi metode de a duce la bun sfârșit vechi taskuri.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința