Liderii transformaționali reușesc să își provoace echipa în a fi întotdeauna mai bună, mai capabilă. De aceea, leadershipul transformațional apare atunci când liderii și echipa coordonată îți ridică reciproc standardul de motivare și moralitate. Cu alte cuvinte, un lider transformațional este acela care are capacitatea să-și depășească constant barierele, implicându-și în același timp și echipa. El este cel care îi face pe oameni să acționeze, care îi transformă pe discipoli în conducători și care îi poate transforme pe alți lideri în agenți ai schimbării.
Atributele unui lider inspirațional
Este un model de integritate și corectitudine
Setează niște obiective clare
Are așteptări ridicate
Îi încurajează pe alții
Oferă suport și recunoaștere
Îi face pe ceilalți să vadă dincolo de interesul propriu
Îi inspiră pe ceilalți
Cum ajungi un lider transformațional?
Pasul 1. Creează o viziune care să-i inspire pe ceilalți
Oamenii au nevoie de un motiv ca să te urmeze. De aceea tu trebuie să le creezi și să le împărtășești o viziune inspirațională despre viitor. Această viziune trebuie să aibă un scop, anumite valori pe care ceilalți să le împărtășească deja, dar și o adaptare a capabilităților și resurselor existente deja în organizația ta. Orice plan trebuie să conțină un document care să-i rezume ideile și care poate fi arătat oricui vrea să facă parte din echipă.
Pasul 2. Motivează-ți oamenii să îmbrățișeze noua viziune
După ce ți-ai conturat principalele puncte din noul program, trebui să știi cum să-l vinzi oamenilor tăi. Trebuie să-i inspiri și să-i faci să creadă în rolul pe care îl vor juca pe viitor. De aceea, e imperativ să stăpânești resorturile ce-ți permit să distribui mai departe viziunea pe care o ai. Fără un „call to action”, fără un slogan care să facă apetisantă viziunea, ea riscă să rămână doar pe paginile tale.
Pasul 3. Transformă viziunea în realitate
Probabil este cel mai important pas, pentru că fără o adaptare sau transpunere în realitate, viziunea rămâne doar un gând. În acest punct vei avea nevoie să combini un project management care ține de noua ta viziune cu un management al schimbării, adaptat pe profilul viziunii. De asemenea, un rol important va fi comunicare cu fiecare membru al echipei în parte. Fiecare om va trebui să-și cunoască noul roul în viitoare structură pe care ai imaginat-o. Nu în ultimul rând, fiecare membru al echipei va avea un set de obiective pe care trebuie să le atingă astfel încât viziunea că prindă cu adevărat contur.
Economia României continuă să se restructureze, iar datele oficiale publicate de Institutul Național de Statistică conturează o imagine cu contraste puternice: mai multe companii, dar mai puțini angajați.
Wizrom Software, unul dintre liderii locali în dezvoltarea de soluții software pentru business, anunță oficial preluarea companiei Co-Factor, specializată în platforme dedicate performanței organizaționale, comunicării și implicării angajaților.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.