Skip to main content

sefi

    • Cinci greșeli frecvente pe care le fac șefii români (și cum să le evite)

      Un studiu recent arată ceea ce probabil că intuiai deja: opt din zece angajați din România cred că nu sunt îndeajuns de productivi din cauza șefilor. Evident că e în natura angajatului să își critice (mai mult, mai puțin, mai direct sau mai pe ascuns) superiorii și să dea vina pe ei când ceva nu îi iese, dar realitatea e că șefii români comit numeroase greșeli. 
    • Șefii Suzuki demisionează

      Șeful Suzuki, Osamu Suzuki şi vicepreședintele executiv, Osamu Honda, demisionează pe 29 iunie, în urma scandalului legat de testele incorecte privind economia de combustibil. Osamu Suzuki a renunţat la funcţia de director general, dar va rămâne preşedinte al grupului auto japonez.
    • Ce nu le spun şefii angajaţilor, deşi ar trebui

      Chiar dacă eşti un şef excepţional, există multe lucruri pe care nu le ştii despre angajaţii tăi. De celalaltă parte, sunt mulţi angajaţi care nu ştiu mare lucru despre tine. Iată câteva lucruri pe care şefii şi-ar dori să le spună angajaţilor, dar rar o fac.
    • Companiile de avangardă lucrează fără ierarhie şi fără şefi

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.


      La începutul anilor 1980, Ralph Stayer i-a trimis fiecărui angajat ce lucra pentru afacerea deţinută de familia sa, compania americană producătoare de cârnaţi Johnsonville Sausage, o scrisoare-anunţ lungă şi un cec de 200$. De când preluase el conducerea companiei, în funcţia de CEO, profiturile urcaseră cu 150%, iar numărul de angajaţi creştea. Dar Stayer tot nu era mulţumit. Calitatea produsului şi moralul angajaţilor nu erau atât de înalte pe cât şi-ar fi dorit el să fie. Totul, a hotărât el, trebuia să fie schimbat. Prin scrisoarea lui, el a anunţat că va demonta ierarhia din companie şi va introduce un nou mod de lucru, bazat pe echipe care se auto-conduc şi se auto-organizează.
    • Femeile-manager muncesc prea mult, ca să nu fie prea puțin



      Nevoite să-și legitimeze mereu poziția într-un domeniu în care nu există așteptări că ar putea avea succes, femeile-manager sunt precaute, caută să nu greșească, sunt „manageri de criză”, muncesc prea mult ca să nu fie prea puțin, cer prea mult de la angajați și au obsesia controlului, ‒ toate acestea de teama eșecului. Un interviu cu sociologul Loredana Ivan despre provocările încă existente legate de egalitatea de gen în societatea românească. 
    • Liderii transformaționali: Cine sunt și de ce îi vrem în echipa noastră



      Îi numim lideri pe cei care ne conduc. De multe ori, ei se confundă cu superiorii ierarhici, adică cu șefii. Cu toate acestea,  putem observa cu ochiul liber că există în viața de zi cu zi diferite modele de lideri. Unii reușesc să-și motiveze echipa și să producă rezultate excepționale, alții, din contră, sunt falimentari. Sunt lideri capabili și incapabili... dar mai sunt și acei lideri excepționali, pe care specialiștii îi numesc simplu, ”lideri transformaționali”. Acest tip de leadership este unul cu totul aparte se opune conducerii tranzacționale, de tip clasic în care paradigma stă în schimbul cost-beneficiu.
    • Cât de mult au de câştigat şefii când își arată slăbiciunile

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Într-o dimineaţă, în oraşul Bangalore din Sudul Indiei, Archana Patchirajan, fondatoarea unui startup din industria tehnologiei, a chemat întregul  personal al firmei la o şedinţă. Ea i-a anunţat pe oameni că trebuie să renunţe la toţi angajaţii fiindcă startup-ul rămăsese fără fonduri. Ea nu le mai putea plăti salariile. Dar s-a întâmplat un lucru şocant: angajaţii ei – în condiţiile în care personalul startup-ului era format din ingineri de cel mai înalt calibru, care ar fi putut să-şi aleagă orice alt job ar fi vrut în înfloritorul “Sillicon Valley” al Indiei –  au refuzat să plece. 
    • Nu mai înțelegi ce vor șefii de la tine. Ce faci?

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.


      Managerii le dau angajaţilor, în mod obişnuit şi frecvent, mesaje care se bat cap în cap. „Fii inovator” şi „Urmează protocolul stabilit”. „Asumă-ţi riscuri” şi „Nu expune compania la comentarii negative în presă”. „Concentrează-te pe iniţiativa Nr.1 a companiei” şi „Toate aceste proiecte sunt o prioritate”. Noi am mai scris înainte despre acest gen de situaţie problematică în care organizaţiile îi pun pe angajaţii lor – când au de la ei nişte pretenţii care sunt ireconciliabile –  iar în acele articole le-am oferit liderilor unele sfaturi cu privire la modul în care să pot să atenueze impactul pe care îl au asupra oamenilor aceste mesaje care se contrazic între ele. 
    • Îți pleacă cei mai buni angajați și nu știi de ce? Iată motivul




      Ca manager sau patron ești interesat întotdeauna să-ți creezi o echipă cu cei mai buni dintre cei mai buni. Este aproape un truism. Cu cât mai profesioniști, cu atât mai bine. Cu cât mai apți, cu atât mai mult profit. O situație de win-win. Și totuși... statistici recente arată că unul din cinci angajați nu se regăsește în munca pe care o prestează. Mulți angajați își pierd ușor entuziasmul sau nu lucrează la randament maxim. Efectele în business sunt clare: profitul, pe termen mediu și lung, scade. 

Recomandările editorilor