Iată o compilaţie de propoziții și îndemnuri pe care niciun șef care se respectă nu le-ar adresa echipei pe care-o conduce.
"Mulțumește cerului că ai un loc de muncă"
În funcție de cum se mișcă economia, cât de instabilă e piața muncii sau care sunt ultimele date referitoare la șomaj, propoziția ar putea avea veridicitate, dar ca amenințare nu funcționează deloc. Dacă tu ești norocos că ai un job, la fel, șeful tău e norocos că are un angajat compentent care să-i ducă la bun sfârșit toate proiectele fanteziste pe care le are. Un manager competent nu își va amenința niciodată subalternii, mai ales cu pierderea locului de muncă.
"E muncă, iar munca nu este o joacă"
Cea mai sigură cale de a tăia entuziasmul echipei este ca șeful să le explice că la muncă nu-i ca la joacă. Prejudecata aici este că orice job pe care-l faci trebuie să fie și un calvar, că nu există pasiune. Nimic mai fals. Dacă un șef va spune așa ceva, înseamnă că nu e deloc un șef competent. Orice bun manager știe să trezească pasiunea echipei și să-i alimenteze pofta de muncă. Asta înseamnă inteligență managerială.
"Nu te plătesc să gândești"
Un șef bun niciodată nu ar pune inovația sau creativitatea pe ultimul plan și cu siguranță nu s-ar adresa așa subalternilor. Chiar și cele mai performante joburi și poziții au nevoie de îmbunătățiri și upgrade-uri constante.
"Nu eu fac regulile"
Chiar dacă propoziția ar putea fi adevărată, ea este lipsită de orice urmă de profesionalism. Sunt și alte metode de a te plânge atunci când politicile companiei te nemulțumesc. Un asemenea răspuns doar admite faptul că șeful este o păpușă cu care alți șefi mai mari se distrează.
"Așa am făcut mereu lucrurile"
Asta e un fel de a spune că nu se admit schimbările. Un șef care-ți spune propoziția asta nu e departe de a fi un dinozaur din firmă care se ghidează după reguli scrise încă de la înființarea acesteia.
"Mă voi gândi la propunerea ta"
Traducerea simplă este că ”nu-mi pasă ce crezi, o să fac lucrurile tot cum vreau eu pentru că eu sunt șeful”. Este o frază des uzitată de șefii care vor să lase impresia că au încredere în echipa pe care o conduc și țin mult la aparențe.
"Dă-ți seama singur"
Un tip de manager care este și incompetent și leneș. Dacă nu este capabil să gasească singur niște soluții se mulțumește să delege problema unui subaltern. Evident, după ce altcineva a gasit o rezolvare își va asuma toate creditele în fața propriului șef.
"Pare o problemă personală"
Problemele personale se transformă în probleme profesionale atunci când încep să influențeze munca. Un șef capabil va vedea lucrul acesta și va încerca să-și ajute colegul aflat în dificultate. Un șef neperformant se va mulțumi să eticheteze totul ca o afacere personală și nu se va implica. Pentru el performanțele individuale se măsoară în cantitate de muncă, nu calitatea jobului făcut.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința