Tot ceea ce s-a facut, din perspectiva brandingului intern, a fost sa se puna pe pereti afise foarte frumoase cu aceste valori. Au fost insotite de alte actiuni superficiale ce nu au putut crea o aderenta reala la valori pentru oamenii din companii. In general, s-a considerat ca 1-2 luni, un buget minimal si 0,1% implicare a managementului sunt suficiente pentru a bifa subiectul.

Rezultatul: dezamagirea si frustrarea clientilor, vanzari sub asteptari, profituri mediocre sau pierderi. In fapt, o parte dintre insolventele de acum au ca sursa esecul nevazut al brandingului intern.

Si totusi se poate. Au existat cateva bune practici ce au avut urmatoarele ingrediente-cheie:

  1. 100% implicarea a managementului pentru sustinerea permanenta a mesajelor-cheie;
  2. o echipa de proiect competenta, cu vizibilitate in organizatie sprijinita cu know how de un consultant extern;
  3. formularea si comunicarea unei viziuni pe termen mediu care sa insufleteasca organizatia;
  4. alocarea unui buget suficient de amplu astfel incat sa permita desfasurarea de actiuni concertate pe un orizont de 12-18 luni;
  5. construirea si implementarea unui proces interactiv, bazat pe descoperire si dezbatere pentru construirea, definirea sau comunicarea valorilor. In acest proces, au fost implicati absolut toti oamenii din organizatie;
  6. sarbatorirea succeselor intermediare si finale ale demersului.

Marius Opris, Partener Ascendis