Deși cercetătorii nu au ascultat niciun cuvânt, au reușit să prezică cu o acuratețe de 86% rezultatul negocierii sau al vânzării. Concluzia este următoarea: comunicarea non-verbală și cea para-verbală au o importanță mult mai mare decât cea pe care i-o acordăm noi.
Cum trebuie să te folosești de mimica feței?
Sunt 3 recomandări foarte simple, însă foarte eficiente pe care doresc să le fac. S-ar putea să ți se pară banale acum, când le citești, însă cel mai important este să le aplici, nu să le cunoști.
1. Zâmbește
Ce anume exprimă un zâmbet? Un zâmbet exprimă deschidere. Exprimă sinceritate. Exprimă bunăvoie. Care este primul lucru pe care îl fac 2 persoane iubite atunci când se întâlnesc? Exact, își zâmbesc.
Când este important să zâmbești?
· Când te-ai urcat pe scenă și privești publicul, înainte de a rosti primul cuvânt.
· După ce ai încheiat prezentarea
· Pe parcursul prezentării, cel puțin o dată la 5 minute
· Înainte de a răspunde la telefon
· Înainte de a încheia conversația la telefon
· După ce ai pus o întrebare importantă și aștepți răspuns
De aceea, primul și poate cel mai important aspect legat de expresiile faciale este să zâmbești. Există și o vorbă care spune : „Cum ți-e fața așa ți-e viața”.
2. Ceea ce exprimi în cuvinte, exprimă și prin chip
Dacă ai momente în care prezinți o situație financiară neplăcută, este nevoie ca ceea ce simți să ți se poată citi și pe chip. Dacă ai momente în care prezinți o situație penibilă, este important ca și chipul să arate același lucru. Este important să existe tot timpul armonie între cuvinte și ceea ce exprimi cu ajutorul feței. Sau, altfel spus, să trăiești ceea ce comunici.
3. Exagerează
Da, ai citit corect. De ce aș recomanda acest lucru? Pentru că vrei să te diferențiezi de marea majoritate a oamenilor. Cei mai mulți, atunci când prezintă, caută să nu se facă de râs și, din acest motiv, prezintă într-un mod plat și cu un chip neutru. Dacă exagerezi în anumite momente, în limita bunului-simț, folosind mai mult expresiile faciale, vei putea să comunici cu mai mult impact. Mesajul va fi mai bine reținut, iar tu, în calitate de comunicator, vei fi perceput ca o persoană dinamică.
Poți să folosești aceaste sfaturi atunci cand urmează să ai o prezentare de vânzare, să vorbești la telefon cu un client sau un colaborator, când prezinți în fața unui public sau chiar și atunci când ești cu prietenii în oraș și le povestești despre ce ai mai făcut în ultima vreme.
Așa cum spunea Peter Drucker: „Cel mai important element în comunicare este să auzi ceea ce nu a fost spus”.
