
prezentare
-
O prezentare nu e un transfer de informație, ci un schimb de atenție. Iar atenția, în business, este o resursă rară, scumpă și fragilă. De aceea, în spatele unei prezentări memorabile nu se află doar
-
Cum (nu) este o prezentare de succes
Una dintre afirmațiile celebre ale lui Dale Carnegie se referă la diferența dintre discursul pe care îl exersăm, cel pe care chiar îl ținem în fața audienței și cel pe care ne-am dori să-l putem livra: There are always three speeches, for every one you actually gave. The one you practiced, the one you gave, and the one you wish you gave. -
5 trucuri pentru a-ți face prezentările mai atractive și interactive
Una dintre cele mai mari temeri atunci când susținem o prezentare este legată de părerea pe care și-o vor face despre noi persoanele din public. O prezentare banală și plictisitoare se reflectă în mod direct asupra felului în care suntem percepuți de oamenii din audiență. Însă indiferent de tema pe care trebuie să o prezinți, există câteva trucuri care te pot ajuta să transformi orice prezentare într-un succes. -
5 Secrete pentru a te prezenta memorabil la un interviu
Să recunoaștem: să „prindem” un job bun devine tot mai greu, pe zi ce trece. Odată cu industriile, care evoluează tot mai alert, cresc și pretențiile angajatorilor care își doresc ce este mai bun pentru compania pe care o reprezintă. Prin urmare, tot mai mulți dintre ei solicită, ca un ultim interviu, o autoprezentare sau o prezentare a abilităților candidaților, în fața întregului board. Lucru destul de „intimidant” dacă stăm să ne gândim că puțini se descurcă atunci când vine vorba de vorbit în public.
-
Cum să te faci cunoscut ca expert în domeniul tău
Oamenilor le place să învețe de la experți, pentru că aceştia din urmă reprezintă o autoritate în domeniu. Totuşi, într-o eră în care informaţia este accesibilă tuturor, în orice moment, în orice loc, experţii pot fi autodidacţi şi se pot forma mult mai uşor decât în trecut. -
Curs: Secretele unei prezentări de succes
Fundația Calea Victoriei vă invită din în perioada 6-9 iulie, de la ora 19:00, la Școala de vară de Vorbire în public: Secretul prezentărilor de succes, susținut de Iuliana Maria Ivanov. -
Cum să-ţi depăşeşti stresul înainte de a susţine o prezentare
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
Evoluţia ne explică de ce te simţi aşa. Pe vremuri, când eram stresaţi, nivelul crescut de adrenalină şi de cortizol pe care sistemul nostru nervos şi cel endocrin îl pompau în sânge ne era de mare ajutor, fiindcă ne pregătea rapid corpul pentru reacţia de „luptă sau fugi” atunci când ne trezeam brusc în faţa unor animale de pradă. În afaceri, ameninţările la adresa stării noastre de bine sunt, în cea mai mare parte din cazuri, psihologice şi nu fizice – şi totuşi, corpurile noastre nu reuşesc să facă în mod semnificativ diferenţa dintre cele două tipuri de ameninţare. -
Cum să devii credibil într-o prezentare
„Sunt prea tânăr și lipsit de experiență! Cine să aibă încredere în mine?”, „Oamenii cărora le prezint au mai multă experiență ca mine. Dacă or să îmi adreseze întrebări la care nu știu să răspund?”, „Prezint în fața șefului azi. Cum să mă asculte el pe mine?”. Dacă ți-ai adresat vreodată una dintre întrebările de mai sus, înseamnă că acest articol este pentru tine. -
Eşti un geniu neînţeles? Învaţă să vorbeşti în imagini
Prezentarea datelor și cifrelor este o componentă esențială în orice prezentare. Totuși putem să le prezentăm cu impact sau să le prezentăm într-un mod superficial. -
Prima prezentare în faţa echipei? Cum să-i faci faţă
Te afli în fața echipei tale pentru prima oară. Ai totul scris pe foaie. Fiecare cuvânt pe care este nevoie să îl spui este scris și rescris de zeci de ori. Mai mult decât atât, power point-ul este pregătit cu zeci de slide-uri care așteaptă să fie citite. -
Discursul pe care trebuie să-l ții angajaților la final de an
Sfârșitul anului întotdeauna vine la pachet cu o responsabilitate: aceea de a ține prezentarea de sfârșit de an în fața echipei. -
Poveștile - arma secretă pentru a influența oamenii
Este sfârșit de an, în luna decembrie 2014. Ai fost invitat să livrezi o prezentare în cadrul convenției naționale a companiei. De cele mai multe ori în cadrul acestor evenimente se prezintă istoricul prezentului an și ce se dorește pentru anul următor. -
Cum să îți folosești mimica feței atunci când vorbești în public
MIT (Massachusetts Institute of Technology) a comandat o cercetare care să evalueze importanța elementelor de limbaj non-verbal și para-verbal în comunicare. -
Cum sa spui cat mai multe intr-un timp cat mai scurt
Pentru a afla care sunt acele elemente care conteaza cu adevarat pentru o persoana atunci cand trebuie sa fie atenti la o prezentare, Paul Ardealeanu, coach in cadrul companiei Coaching 4You, a lansat o cercetare prin care li s-a adresat oamenilor intrebarea: Ce anume apreciezi cel mai mult la o prezentare? -
Sfatul specialistului: Cum sa scrii o prezentare de succes
Redactarea si organizarea unei prezentari atunci cand vrem sa obtinem un job este o adevarata problema pentru cei mai multi dintre noi. Pentru ca publicul sa poate urmari mesajul, are nevoie de o structura bine definita pe care sa o aplice in orice situatie. Iata cateva sfaturi direct de la specialisti.
-
Cum sa faci o prezentare Power Point de impact
A avea programul Microsoft Power Point instalat pe calculator si a spune ca stii sa creezi o prezentare este ca atunci cand ai programul Microsoft Word instalat si a spune ca stii cum sa scrii o carte. Un Power Point de impact are nevoie sa respecte cateva reguli precise pentru a avea rezultatul dorit. Mai jos gasiti cateva recomandari.
-
Prezentarea unor date are mai mult impact în combinaţie cu o poveste bună
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Combinaţia dintre relatarea unor povestiri şi prezentarea grafică a datelor – cifre şi alt gen de informaţii – are un nou moment de glorie în lumea jurnalistică. După ce a plecat anul trecut de la publicaţia The New York Times, Nate Silver şi-a lansat propriul proiect jurnalistic bazat pe date, împreună cu faimosul canal TV de sport ESPN; Ezra Klein, un fost blogger şi editorialist ce scria pentru ziarul de ştiri Washington Post, îşi extinde abordarea articolelor, pe care le umple de grafice şi tabele, dincolo de tema politicilor publice, la site-ul de ştiri Vox.com; iar atât New York Times, cât şi Washington Post îşi demarează, pentru a-şi înlocui „starurile” plecate, propriile site-uri cu articole realizate pornind de la nişte seturi de date.
-
Sunt necesare bunele maniere în business?
Bunele maniere presupun să adoptați atitudinea adecvată în orice circumstanță, să folosiți corect tacâmul la masă, să purtați o discuție politicoasă și multe altele. În mediul profesional, bunele maniere sunt la fel de importante ca în viața de zi cu zi.
-
Feminin, masculin - „glasul inimii”,„glasul minții”
Conferințe, workshop-uri, emoții, dezinvoltură, eu, Alexandra... și-o întrebare: de ce sunt femeile mai emotive decât bărbații când susțin prezentări?
Ne-am putea gândi la emisfere cerebrale, majoritatea – bărbați și femei – lucrăm însă preponderent (din păcate) cu emisfera stângă. Yin și/sau yang? Am putea găsi și aici o explicație, însă cele două principii coexistă în noi – bărbați și femei – deopotrivă.
... ?!...
-
Gândeşte, respiră, vorbeşte
Exact aşa sună sloganul Academiei Regale de Artă Dramatică din Marea Britanie. Însă sloganul lor nu se adresează numai celor care vor să devină actori, ci oamenilor care vorbesc în public, ţin prezentări, pitch-uri sau toasturi.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...