Dacă aș putea să rezum toate sfaturile și recomandările legate de acest subiect într-o singură frază aceasta ar fi următoarea: Oamenii nu gândesc în cifre, oamenii gândesc în imagini.

Este vital ca atunci când transmiți cifre sau date tehnice să găsești o modalitate prin care să transformi acele date în imagini.

Cei care au de făcut prezentări tehnice, de cele mai multe ori fac una din următoarele 3 greșeli:

  • Comunică prea multe cifre - Atunci când expertul comunică cifre de cele mai multe ori își aduce o componentă foarte importantă de credibilitate. Totuși când face acest lucru în mod exagerat, obosește și diluează ceea ce este esențial din prezentare. Optim este ca într-o prezentare tehnică de 15 minute să comunici 3 cifre/date/statistici diferite.
  • Citesc de pe Power Point - Pentru că de multe ori acele date sunt luate dintr-un document sau un material, nici măcar vorbitorul nu le cunoaște atât de bine și le citește de pe un power point. Poți să îți adresezi următoarea întrebare : Dacă eu nu știu aceste cifre/date, de ce ar trebui să le cunoască audienţa mea?
  • Nu pun cifrele în context - Nu este de ajuns să comunici o anumită cifră (ex: Cifră de afaceri de 300.000 euro). Este totodată important să spui și ce semnifică acele cifre (ex: O imagine în care la început sunt 8 calculatoare și apoi se adaugă încă 3)

Dacă ai reuști să eviți aceste 3 greșeli, te invit să descoperi ce este nevoie să faci pentru a avea impact.

  • Folosește o analogie - Atunci când este vorba de date tehnice complexe cel mai simplu este să le descrii cu ajutorul unei analogii : "Atitudinea pozitiva este precum ștergătorul de parbriz. Nu îndepărtează problema dar te ajuta să mergi mai departe." Care este o analogie potrivită pentru a explica produsul sau serviciul tău?
  • Folosește un material vizual - De fiecare dată când ai ocazia folosește o recuzită. Steve Jobs când a vrut să comunice cât de subțire este noul MacBook Air a adus un plic și a spus: Este atât de subțire încât încape într-un plic.
  • Folosește un infografic - în era digitală în care trăim imaginile sunt din ce în ce mai puternice. De aceea cifrele pe care le comunici poți să le transformi într-un infografic. În loc să spui 71 % dintre oameni se uită la review-uri online înainte de a cumpăra poți să spui, 7 din 10 oameni (și să fie o imagine) se uită la review-uri online înainte de a cumpăra.

Acestea sunt 3 strategii simple pentru a avea mai mult impact atunci când comunici date tehnice sau cifre.

Dacă este să reții un singur lucru din acest articol, te rog să reții următoarea frază : "Oamenii nu gândesc în cifre, oamenii cândesc în imagini."