- Întreabă-te de ce. Enumeră toate motivele pentru care crezi că lucrurile nu funcționează între tine și șeful tău. Probabil că există câteva ipoteze mari pe lista ta, așa că va trebui să le validezi cu atenție.
- Cere o întâlnire one to one. Programează o oră pentru a-l întâlni pe șeful tău când nu este sub presiune. Spune-i că vrei să discuți câteva probleme importante. La întâlnire explică foarte calm și rațional că nu simți că relația funcționează bine și că ai dori să explorați împreună de ce se întâmplă asta și să încercați să îmbunătățiți. Nu intra într-o listă lungă de acuzații. Ia un exemplu concret și începe de acolo. Lasă-l să vorbească în mai mare parte a timpului. Încearcă să vezi situația din punctul lui de vedere și să înțelegi exact care sunt problemele pe care le sesizează. Observă câte dintre problemele enumerate la punctul 2 sunt reale.
- Este necesar un plan de acțiune. Dacă puteți conveni asupra unui plan pentru rezultatele pe care le doriți amândoi, atunci acest aspect te va ajuta cu adevărat. Ce vrea el să obții? Dacă respecți cerințele, va fi mulțumit de performanța ta? Și chiar dacă nu ești de acord cu tot felul de alte lucruri, încearcă să fii de acord cu privire la obiectivele cheie ale jobului tău. Ideal ar fi să conveniți asupra acțiunilor pe care fiecare dintre voi le va întreprinde pentru a îmbunătăți relația de lucru.Regula la job: ajută-ți șeful să reușească și dacă-l placi, și dacă nu
- Încearcă să-i înțelegi obiectivele și motivația. Chiar dacă șeful este leneș, incorect și stresant, poți afla tot ce dorește să realizeze și să lucrezi cu el pentru a-și atinge obiectivele. Dacă poți găsi o modalitate de a-l ajuta cu obiectivele sale, atunci poate că poți îndrepta defectele lui. O regulă bună la locul de muncă este să-ți ajuți șeful să reușească – indiferent dacă îl placi sau nu. Alți oameni vor vedea că faci asta și vor recunoaște meritul tău – mai ales dacă știu că șeful tău este dificil, că-ți pune bețe în toate și că nu te înțelegi cu el.
- Treci peste “capul” lui. Aceasta este o opțiune riscantă, dar uneori este necesară – mai ales dacă și ceilalți colegi au aceleași probleme cu superiorul tău. Vorbește liniștit cu șeful șefului tău și spune-i că simți că departamentul nu realizează tot ce ar putea. Fă câteva sugestii ample despre cum ar putea fi îmbunătățite lucrurile, fără a face acuzații directe împotriva superiorului tău. Lasă managerul superior să citească printre rânduri; probabil că el sau ea știe deja că nu te înțelegi cu șeful direct.
- Renunță! Viața este prea scurtă ca să o petreci într-o slujbă care te face nefericit. Dacă ai încercat toate metodele de mai sus și esti încă blocat și frustrat, atunci găsește un alt loc de muncă. Există o mulțime de șefi buni care își doresc oameni entuziaști și harnici să lucreze pentru ei, scriu cei de la lifehack.org.
Ce faci când nu te înțelegi cu șeful!
Mirabela Anghel
Ce ar trebui să faci dacă, într-adevăr, nu mai poți să te înțelegi cu șeful tău? Poate că a existat o scădere a încrederii, a comunicării sau a respectului. În orice caz, această situație te face nefericit, îți afectează viața personală și nu mai dai nici randament la locul de muncă. De aceea, trebuie găsite rapid soluții care să rezolve această situație neplăcută și tensionată dintre tine și superiorul tău.
Mihaela are 28 de ani și lucrează în departamentul de vânzări al unei firme de telecomunicații. Deși este o fire muncitoare, implicată și entuziastă, tânăra nu se înțelege deloc cu șeful ei. Acesta îi face zile fripte: o încarcă cu multe sarcini, chiar dacă și el știe că o singură persoană nu poate face față. O critică mereu și o ironizează de câte ori are ocazia. “Din păcate, așa este. Nu mă înțeleg deloc cu șeful meu. La început aveam o relație bună, nu știu de ce lucrurile au luat această întorsătură. Nu mai suport situația. După fiecare umilință, plâng și vreau să-mi dau demisia. Însă, este oare o soluție să fug sau să înfrunt situația? Încă încerc să găsesc o cale care să îmbunătățească relația dintre noi”, spune Mihaela.
Ce poți face concret când nu te înțelegi cu șeful
1. Când nu te mai înțelegi cu șeful tău, primul pas este să vezi cum îl percep alții. Toată lumea se confruntă cu acest tip de comportament din partea șefului tău sau este așa doar cu tine? Vezi cum se descurcă ceilalți cu el punând întrebări subtile – nu răbufni despre cât de îngrozitor este el și vezi dacă alții sunt de accord cu ceea ce gândești tu. Dacă toată lumea are o problemă cu el, atunci mai mult ca sigur problema nu pleacă de la tine. Însă, dacă doar tu ai dificultăți cu el, atunci trebuie să te examinezi pe tine și relația ta cu el.