„Ne propunem să creștem,  nu să rezistăm”

Aproape că nu mai este nevoie de nicio prezentare: compania şi marca Ivatherm sunt recunoscute pe piața internă şi internațională. Reprezintă, mai mult decât pasiune, îndrăzneală, performanță, un rezultat imbatabil al cunoştințelor. Cunoştințe acumulate de-a lungul anilor de studiu (medicină, dermatologie), îmbinate cu experienţa din vânzări şi marketing în industria farmaceutică. De când a fost creată, în 2005, această primă marcă românească de dermatocosmetice dedicată pielii sensibile, ale cărei produse conțin apă termală Herculane şi coctailuri de ingrediente active inovatoare adaptate nevoilor pielii, şi-a câştigat locul său aparte. S-a schimbat ceva acum, la doi ani după criza pandemică la nivel planetar, în ceea ce priveşte paradigma tuturor acestor lucruri care o definesc pe Dr. Rucsandra Hurezeanu şi pe care le-a construit în timp?  „În ultimii ani, cu toții am suferit din cauza lipsei materiilor prime care veneau din China, întârzierilor de ambalaje generate de cererea mai mare şi înlocuirea Chinei ca furnizor, a crizei din transportul internațional, a măririlor de prețuri şi inflației. Cu toate astea am încheiat 2021 cu o creştere de 11% față de anul anterior. Dacă privesc de sus, nu cred că am câştigat ceva în aceşti doi ani. Am văzut în jurul meu multă teamă, precauții, relații de familie schimbate. Ieşirea dintr-o anumită rutină poate fi complicată pentru mulți oameni”, evidențiază povestea brandului, la vremuri aproape nemaiîntâlnite,  dr.Rucsandra Hurezeanu, fondator şi  CEO al Ivatherm. O accelerare a tendințelor  care erau abia prefigurate  înainte de pandemie Și, în tot acest tăvălug, aşa cum se  întâmplă în situații-limită, ies la iveală  lucruri care, poate, în condiții mai bune  nu ar fi reuşit. „Suntem ființe sociale, avem  nevoie de întâlniri, conversații şi ne luăm  inspirația din călătorii. Pentru afacerea  noastră călătoriile sunt importante,  astăzi vindem în 18 țări. Atât eu cât şi  echipa mea călătoream des înainte pentru  congrese, conferințe, lansări de produse,  formarea echipelor locale şi lucrurile ar fi  mers mult mai bine dacă nu interveneau  restricțiile pandemiei. În industria noastră am văzut şi o  accelerare a tendințelor care erau abia  prefigurate înainte - creşterea interesului  pentru wellbeing, îngrijire personală şi  cosmetice, amploarea spațiului digital şi  a comerțului electronic, nevoia de mai  multă transparență şi grijă față de mediu  mai mult decât la nivel declarativ”, spune  fondatoarea brandului Ivatherm. Activează într-o industrie-mamut,  cameleonică s-ar putea spune: industria  frumuseții. Care este secretul de a rezista  pe o asemenea piață devenită în ultimii  ani mai dedicată incluziunii, diversității  şi egalității de gen?  „Ne propunem să creştem, nu să  rezistăm”, accentuează Rucsandra  Hurezeanu. „Cuvântul <rezistă>  presupune că ai ajuns deja într-un loc  foarte sus sau că oferta are termen de  <expirare>. Noi suntem într-o industrie  foarte dinamică unde creşterea vine odată  cu lansarea de produse, cu inovații şi cu  extinderea internațională.  Compania noastră a crescut în  ultimii doi ani şi credem într-o creştere  substanțială odată cu consolidarea pe  piețe mari şi maturizarea businessului”. Ne îndepărtăm de cultura unui  leadership autoritar susținut Asistăm de multă vreme la un curent  care pune accent în leadership pe valorile  de tip feminin, implicit pe grijă, empatie,  răbdare, smerenie, compasiune... Suntem  curioşi cât la sută o reprezintă pe Dr.  Rucsandra Hurezeanu toate acestea „în  oglindă” cu tot ceea ce înseamnă Ivatherm  pentru ea, dar, mai ales, echipa companiei.  „Cred că e mai mult o evoluție a societății  şi a lumii în care trăim.  Ne îndepărtăm de cultura unui  leadership autoritar susținut, de altfel,  şi de regimurile politice comuniste sau  autoritare. Femeile în ultimii ani îşi  descoperă puterea şi libertatea odată cu  dobândirea unei independente financiare  mai mari şi cu maturizarea relațiilor. Leadershipul autoritar şi-a pierdut  <atractivitatea> astăzi. Atunci când în  mintea noastră există libertate, dublată  de responsabilitate şi autodisciplină, nu  e nevoie de ierarhie, birocrație şi control  Mai aflăm de la Rucsandra Hurezeanu  că vom putea conduce o companie cu  răbdare şi empatie, într-un mediu în  care eşti văzut şi ascultat. Deoarece un lider de companie ajuns la maturitate trăieşte autentic şi liber, nu îi e frică să spună „nu ştiu” sau „bravo”. „În acelaşi timp are exigențe şi e competitiv dar într-un spațiu în care oamenii se simt în siguranță. Toate temerile şi lipsurile sunt adresate cu responsabilitate. Provocarea mea este de a conduce organizația într-un mod care să permită fiecărei persoane să simtă în sinea ei valoarea pe care o are şi potențialul de a atinge un randament excepțional pentru îndeplinirea scopului organizației. Evoluția pentru noi, la Ivatherm, nu înseamnă piețe, tehnologie, produse, concurență, ci capacitatea de a aduce şi a păstra cât mai mulți oameni potriviți în compania noastră”. Nostalgia frumuseții molcome de altădată, vizavi de actualul fast-beauty Dr. Rucsandra Hurezeanu spune adeseori că pasiunea sa pentru cosmetice începe din copilărie, când intra pe uşa farmaciei şi îşi urmărea mama preparându-şi în laborator propriile creme… Mama Rucsandrei fiind una dintre primele femei antreprenoare din România cu afaceri în retail, distribuție şi producție de medicamente, o femeie vizionară, optimistă şi extrem de curajoasă. Prin urmare, pasiunea fiicei pentru cosmetice începe când intra pe uşa farmaciei şi o urmărea pe mama preparându-şi în laborator propriile creme. Toate prietenele ei şi mătuşile le foloseau. Are Rucsandra Hurezeanu cumva o nostalgie a frumuseții molcome de altădată, vizavi de acest fast-beauty al lumii tehnologice prezente?  „Da, am o nostalgie față de copilărie şi adolescență, pentru că trăim într-o lume prea alertă astăzi, chiar şi la Bucureşti”, recunoaşte ea direct, fără dubii. „Multitaskingul, pe care îl văd şi la copiii mei, e un consum mare de energie, cu rezultate mai mici. Informația e din ce în ce mai multă şi trierea ei consumă timp. Dar eu sunt o femeie care ştie să se bucure de frumusețea unei dupăamiezi liniştite la focul şemineului cu un roman de dragoste în mână sau de o cină pregătită de mine pentru familie şi prieteni. Nu mă las complet absorbită de ritmul alert în care trăim”. În cele din urmă, la întrebarea cum vede viitorul companiei sale şi cum se vede pe ea în acest viitor, având în vedere viteza cu care lumea se remodelează, răspunde la fel de direct, scurt şi la obiect: „Mă văd trăind la Bucureşti, Londra sau Paris, cu birouri în mai multe capitale mari din lume. Avem de a face cu un public mai exigent astăzi, care cere transparență, beneficii probate ale produselor şi sustenabilitate. Felul în care vom şti să ne aliniem cu noile tendințe va fi determinant în evoluția noastră că specialişti şi a companiei Ivatherm”. E clar: povestea la vremuri aproape nemaîntâlnite merge mai departe. Și, ca să cităm din motto-ul brandului, „Vă mulțumim că faceți parte din povestea noastră".

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 276 Pentru abonare, click aici