De fapt, exact despre asta este vorba – din ce în ce mai aproape de oameni şi din ce în ce mai croit pe măsura fiecăruia – practic profesioniştii de resurse umane adoptă din ce în ce mai mult abordarea unui designer de modă exclusivist. Creează colecţii pret-a-porter, dar au unele cu serie limitată pentru anumiţi clienţi, şi oricum fiecare client primeşte piesa dorită doar după ce îi este croită perfect pe măsură: să îi vină turnat şi la umeri şi în talie.

Este singura soluţie posibilă, în condiţiile în care forţa de muncă actuală este alcătuită în majoritate de Millenials, care reprezintă deja o treime din populaţie, dar şi de Generaţia X – fiecare cu specificul ei şi cu aşteptările extrem de diverse de la un job, de la un şef, de la o organizaţie.

Tendinţele actuale sunt deja bine cunoscute în România:
  • creştere a atenţiei pe diversitate
  • echitatea ca şi cuvânt de ordine
  • declinul sistemelor clasice de management al performanţei
  • o creştere a accentului pe self-management
  • folosirea din ce în ce mai mult a segmentării forţei de muncă
  • personalizarea practicilor
  • comunicare, comunicare, comunicare.

Dacă ne uităm doar la cifre, acestea sunt aproximativ aliniate cu restul Europei: o medie generală pentru 2016 a creşterilor salariale de 4,5%, dar de doar 3,5% în industrii ca FMCG şi Energie, de 5% în IT&C şi de 4,5% în Pharma.

Citeşte mai mult pe hrmanageronline.ro