În afara întrebărilor standard (”zi-mi despre tine”, ”de ce te-aș angaja?”, ”care sunt punctele tale slabe”?), pe care le bănuim cu toții, ar trebui să citești cu atenție descrierea jobului și să anticipezi întrebări pe baza cerințelor deduse din fișa postului. Dacă în cerințele postului se precizează că trebuie să ai abilități analitice, s-ar putea că HR-ul să îți ceară exemple de abilități analitice pe care le ai sau să îți testeze skillurile analitice chiar în timpul interviului. Dacă jobul are în centru ”munca în echipă”, se prea poate ca la interviu să fii întrebat de un exemplu personal care să demonstreze că ai trecut cu bine peste un conflict și ai pus mai presus interesele colectivului din care faci parte, nu pe ale tale. În fine, dacă este vorba despre o job de senior-level, ți se vor cere exemple clare de cum știi să conduci o echipă.
Ce trebuie să reținem de aici? Urmărește atent fișa postului și transformă în întrebări orice atribut pe care îl presupune acest job. Pregătește-te cu o mică colecție de povești prin care să le arăți celor care îți iau interviu că ești capabil. Formatul e simplu: problemă-acțiune-rezultate. Între aceste coordonate ar trebui să îți duci exemplele personale. Care era problema? Ce acțiuni ai ales? Care au fost rezultatele?
Folosește-te de LinkedIn
Pe platforma de social-media dedicată carierei, începe o cautare avansată a companiei pentru care mergi la interviu, dar și a persoanei care îți va lua interviul. Poți să-ți faci o idee precisă despre cultura organizațională în care ai putea să ajungi. Poți, de asemenea, să vezi și profilul altor oameni care lucrează acolo unde vrei tu să ajungi. Află mai multe despre backgroundul fiecăruia, despre skillurile care sunt cerute în acea organizație. Orice informații ai putea găsi despre oamenii și locul în care merg te vor ajuta la interviul de angajare. Vei avea un avantaj cert asupra altor competitori cu doar câteva clickuri.
Înțelege-ți angajatorul
LinekedInul e bun, dar nu suficient. Ca să îți înțelegi angajatorul, trebuie să îi ştii istoria, dar și prezentul. Intră cu încredere pe net. Caută știri cât mai relevante despre viitorul tău loc de muncă. De la chestiuni economice la cât a plătit pe taxe și impozite în anul în curs. Află cine sunt directorii companiei pentru care dai interviul, ce fel de oameni sunt. Caută să le înțelegi cultura organizațională prin orice metodă posibilă. Cu cât îți înțelegi mai bine angajatorul, cu atât vei avea șanse mai mari ca răspunsurile de la interviu să fie acceptate de cel care te intervievează.
Fă-ți un plan de acțiune
Pune la punct un plan de bătaie. Ce vrei să faci în primele trei luni la firmă, dacă te vor angaja? Găsește o metodă mai subtilă de a aduce discuția în direcția aceasta la interviu. De exemplu, dacă angajatorul te întreabă ”ce vei aduce în organizație, dacă te vom angaja?” sau ”ce vei face în primele luni, odată ce te vei angaja la noi?”, arată-le power pointul cu planul tău de bătaie pe primele trei luni. Dacă aplici pentru o poziție de conducere, această anticipare te va scoate cu siguranță în evidență.
Practica e mama învățăturii
Antrenează-te pentru interviu. Indiferent dacă este cu un coach specializat sau doar un prieten bun. Chiar și înregistrarea în fața camerei video îți poate fi de ajutor pe viitor. Răspunde la posibilele întrebări de la interviu cu voce tare. Asumă-ți acest exercițiu și ia-ţi rolul în serios. Cu cât vei fi mai antrenat, cu atât vei fi mai pregătit să performezi la interviul propriu-zis. Ca în orice alt domeniu, și aici repetiţia este mama învățăturii. Și dacă vrei să te duci la interviu cu toate temele făcute, atunci nu uita să practici.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința