Olimpiadele Comunicarii reprezinta un proiect adresat studentilor care isi doresc o cariera in comunicare (publicitate, relatii publice, marketing). Proiectul consta intr-o serie de concursuri practice in care studentii simuleaza activitatea unor firme profesioniste de comunicare. Pentru asta ei lucreaza pe temele propuse de unele dintre cele mai mari companii si institutii romanesti. Comunicarea de afaceri nu este singurul domeniu in care studentii isi pot demonstra abilitatile de dialog si de gandire strategica. Proiectul include de asemenea o proba de comunicare politica, una de discurs public si una de imagine de organizatie de tineret. Pentru ca valoarea studentilor sa creasca pe piata comunicarii, circa 30 de practicieni din industria comunicarii au pus la dispozitie studentilor toate instrumentele teoretice si practice de lucru in comunicare pentru ca tinerii specialisti sa devina profesionistii de pe piata de maine. Iar companii precum Orange Romania, Alexandrion Grup Romania, Holcim, Minolta, HVB Bank, Gregory's, Western Union, le-au oferit acestora prima sansa de a lucra pentru imaginea lor in calitate de agenti de comunicare. Pe langa specialistii romani, Olimpiadele Comunicarii vin doi profesori din universitati americane, care au sprijinit initiativa Asociatiei de Comunicare Ethos de a-i pregati pe studenti pentru piata reala de comunicare. Deschiderea Olimpiadelor Comunicarii a gazduit, astfel, un invitat special in persoana prof. Dr. David Ritchey de la School of Communication din cadrul University of Akron, membru marcant al PRSA (Societatea Americana de Relatii Publice) si laureat a peste 50 de premii de excelenta in relatii publice. Festivitatea de premiere a Olimpiadelor Comunicarii de pe 29 mai, va fi deschisa de dl. Dennis Wilcox, profesor de relatii publice si director al School of Journalism & Mass Communications din cadrul San Jose State University, care va sustine un seminar pe tema "Tactici de relatii publice". Implicarea tuturor acestor personalitati are un singur scop, acela de a oferi studentilor bazele afirmarii profesionale: cunostintele practice, experienta si contactul direct cu realitatea pietei. Asa cum au demonstrat-o cele doua editii anterioare ale Olimpiadelor Comunicarii, companiile care se implica in eveniment dand temele de lucru studentilor, sunt interesate si de recrutarea celor mai valorosi participanti la concursuri. Si iata ca proiectul a dat rezultate: trei dintre premiantii din 2001 si 2002 au fost angajati de companiile pentru care au lucrat in concurs si, mai mult, proiectele pe care le-au propus au fost implementate. Pentru a atinge gradul de pregatire pe care si-l doresc, pentru a ajunge intr-un post bun in comunicare, participantii trebuie doar sa culeaga si sa fructifice oportunitatile pe care Olimpiadele Comunicarii le ofera. "Participarea studentilor la acest eveniment valoreaza cat un semestru intreg de cursuri in State" declara David Ritchey. "Este o sansa pe care studentii nu trebuie sa o piarda".
Recomandările editorilor
-
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților. -
Salim Touma, Grand Hotel Bucharest: Îmi place să rezolv probleme. Dacă nu apar provocări operaționale, mă plictisesc
Cu peste 25 de ani de experiență internațională în industria ospitalității, Salim Touma a reușit, în ultimii trei ani, să conducă un proces complet de rebranding, să reducă cu 32% costurile și să scadă fluctuația de personal cu 40%. -
Giorgiana Matei, Airbus Aerostructures România: Oamenii nu caută doar muncă, ci și sens. Vor să contribuie la comunitatea în care trăiesc
Nu poți fi sub nivelul pieței, dar nici un salariu peste medie nu garantează retenția, susține cu realism Giorgiana Matei, HR Manager la Airbus Aerostructures România.
Leadership
-
Poveste de brand: De la ce vine numele Cris-Tim
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș. -
Miguel Trindade, ManpowerGroup România: Ca să faci lucrurile diferit, trebuie să ai curaj și să riști
Piața serviciilor de recrutare și muncă temporară din România este extrem de competitivă, atât din punctul de vedere al prețurilor, cât și din perspectiva angajaților și a clienților. -
Mariana Stan, directorul anului: O școală puternică nu se clădește cu reguli, ci cu oameni care cred unii în alții
În cadrul celei de-a IX-a ediții a Galei Premiilor pentru Directorii Anului, organizată de Asociația pentru Valori în Educație (AVE), Mariana Stan, directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 din Dor Mărunt, județul Călărași, a fost desemnată „Directorul Anului 2025”. -
Iulian-Ninel Nicolae, Directorul Anului pentru Antreprenoriat: „Nu încercăm decât să ne facem treaba”
Școala românească are nevoie, mai mult ca oricând, de viziune și curaj, iar exemplul lui Iulian-Ninel Nicolae arată că leadershipul autentic în educație înseamnă, înainte de toate, implicare, perseverență și spirit comunitar.