Misiunea acestei societati este cercetarea stiintifica a impactului culturii societale si organizationale asupra practicilor de leadership si asupra comportamentului organizational. Societatea isi propune sa publice in 2007 primul raport al cercetarii GLOBE din Romania, realizata pe un esantion de 86 de companii din domeniul financiar-bancar, telecomunicatii si industria alimentara. Raportul include Romania in grupul celor 63 de tari investigate deja prin metodologia GLOBE. De asemenea, COLEAD urmareste efectuarea si extinderea proiectelor de cercetare stiintifica privind cultura organizationala, leadership-ul si stilurile manageriale din organizatiile romanesti, organizarea de sesiuni stiintifice, grupuri de dialog, mese rotunde, conferinte. Un alt obiectiv al societatii este facilitarea cooperarii universitatilor cu mediul de afaceri, prin perfectionarea profesionala a managerilor in domeniul leadershipului si culturii organizationale. Totodata, societatea este deschisa oricarei solicitari de consultanta in domeniile mentionate, in vederea cresterii performantei organizatiilor din Romania. Societatea va stabili relatii profesionale cu organizatii nationale si internationale de profil. De asemenea, va promova, sustine si sponsoriza activitati stiintifice, didactice si culturale.
Recomandările editorilor
-
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților. -
Salim Touma, Grand Hotel Bucharest: Îmi place să rezolv probleme. Dacă nu apar provocări operaționale, mă plictisesc
Cu peste 25 de ani de experiență internațională în industria ospitalității, Salim Touma a reușit, în ultimii trei ani, să conducă un proces complet de rebranding, să reducă cu 32% costurile și să scadă fluctuația de personal cu 40%. -
Giorgiana Matei, Airbus Aerostructures România: Oamenii nu caută doar muncă, ci și sens. Vor să contribuie la comunitatea în care trăiesc
Nu poți fi sub nivelul pieței, dar nici un salariu peste medie nu garantează retenția, susține cu realism Giorgiana Matei, HR Manager la Airbus Aerostructures România.
Leadership
-
Poveste de brand: De la ce vine numele Cris-Tim
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș. -
Miguel Trindade, ManpowerGroup România: Ca să faci lucrurile diferit, trebuie să ai curaj și să riști
Piața serviciilor de recrutare și muncă temporară din România este extrem de competitivă, atât din punctul de vedere al prețurilor, cât și din perspectiva angajaților și a clienților. -
Mariana Stan, directorul anului: O școală puternică nu se clădește cu reguli, ci cu oameni care cred unii în alții
În cadrul celei de-a IX-a ediții a Galei Premiilor pentru Directorii Anului, organizată de Asociația pentru Valori în Educație (AVE), Mariana Stan, directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 din Dor Mărunt, județul Călărași, a fost desemnată „Directorul Anului 2025”. -
Iulian-Ninel Nicolae, Directorul Anului pentru Antreprenoriat: „Nu încercăm decât să ne facem treaba”
Școala românească are nevoie, mai mult ca oricând, de viziune și curaj, iar exemplul lui Iulian-Ninel Nicolae arată că leadershipul autentic în educație înseamnă, înainte de toate, implicare, perseverență și spirit comunitar.