Skip to main content

noroc

    • Mintea & norocul

      Imagine de PIRO4D de la Pixabay 
      ”Norocu-i după cum și-l face omul” - proverb
      O parabolă a lui Democrit ne spune că, Fortuna (cu  sensul atât de „destin”, cât și de „noroc”) întâlnește în  drumul
    • S-ar putea ca succesul unui CEO să fie doar o chestie de noroc

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      „Întreabă-i pe Chief Executive Officeri de ce au companiile lor nişte performanţe atât de bune, şi îţi vor da răspunsul tipic, potrivit căruia performanţele acelea se datorează unei strategii strălucite, cuplate cu o execuţie pragmatică şi conştiincioasă. Când îl întrebi pe Lars Sørensen de la compania farmaceutică Novo Nordisk ce forţe l-au propulsat pe primul loc în topul Chief Executive Officerilor cu cele mai bune performanţe din lume în anul 2015, realizat de Harvard Business Review, el citează un motiv foarte diferit: norocul”.
    • Succesul e al celor care nu se dau bătuţi




      După ce vezi atâţia oameni care se ratează în viaţă deşi sunt foarte deştepţi, începi să îţi dai seama că IQ-ul nu are mare relevanţă în economia succesului personal. Pe unii, nici inteligenţa, nici talentul, nici norocul nu par să-i ajute. Ce le lipseşte?
    • Oportunitatea NU înseamnă noroc

      Oportunitatea nu înseamnă noroc, minune sau un lucru care se întâmplă rar – aceste situații sunt mai mult situații care apar din când în când sau pur și simplu mici scăpări (cuiva îi scapă 50 de lei din buzunar când merge pe strada, iar o altă persoană îi găsește 3 minute mai târziu – asta nu este oportunitate de care a profitat cineva ci mai mult situații neprevăzute care apar ocazional. Alt exemplu: Ești angajat într-o companie nu pentru competențele tale ci pentru că mama ta lucrează în compania respectivă – din nou, asta nu este o oportunitate).
    • „Nu cred în noroc, cred în efort!”

      Viața este un lacăt de încercări, și cheia este în mâinile noastre. Deschide lacătul și trăiește-ți viața din plin. Aceasta este filosofia de viață a lui Rohit Ahuja, Managing Partner al Revicare, un om de afaceri indian stabilit în București de șase ani.

    • 7 greșeli pe care, totuși, le mai facem când e vorba de carieră

      Aveţi senzaţia că norocul întârzie să apară? Pentru că, de obicei, contăm şi pe el pentru a reuşi în carieră... Iată câteva idei oferite de traineri şi de experienţa proprie – anumite gesturi sau acţiuni pe care le facem involuntar ne scad şansele să fim performanţi, să ajungem unde ne dorim în carieră sau în relaţiile cu colegii de muncă.   

    • Succesul nu vine din noroc și nimic nu „ne este dat”

      Dacă ar fi să ne raportăm la una dintre cele mai longevive teorii din psihologie, fundamentată de psihologul umanist Abraham Maslow, putem considera că fiecare persoană, odată ce se apropie de vârf în ierarhia propriilor nevoi, începe instinctiv să își dorească să fie mai bună în tot ceea ce face și să își exploateze la maximum propriile capacități.

    • Norocul este de partea celor puternici!

      Din dorinţa arzătoare a unor tineri de a nu ajunge niciodată să ocupe statutul de angajaţi, dar şi pentru că nu au avut niciun dubiu că pot reuşi să pună pe picioare un business de succes, în urmă cu opt ani a luat naştere una dintre cele mai importante companii de consultanţă imobiliară de pe piaţa internă: Crosspoint, despre care lui Codrin Matei şi lui Mihai Dumitrescu, cei care au făcut ca această poveste să prindă viaţă, le place să spună că este locul unde banii se întâlnesc cu ideile geniale.

    • 13 pentru succes

      În unele culturi, „13” este considerat ca aducător de ghinion, de aceea în Statele Unite nu prea găseşti butonul cu această cifră la lifturi. În altele, acelaşi „13” ar aduce noroc. Aşa cum spune o vorbă înţeleaptă de pe la noi, eu cred că „Norocul şi-l face omul”. Fără a intra în detalii legate de semnificaţia cuvântului „noroc” (pentru asta vă invit să citiţi cartea The Luck Factor a psihologului Richard Weisman pe această temă), vă propun 13 lucruri pe care le putem face în 2013 pentru a „atrage” norocul în vieţile noastre. Ele sunt enumerate într-o ordine aleatorie, urmând ca fiecare dintre noi să le prioritizeze (şi să şi le asume) cum crede de cuviinţă.

    • Dacă vrem să „avem noroc”, trebuie să începem prin a fi atenți și la „oportunitățile mici”!

      Am învățat, mai ales în ultimul timp, că oportunitățile abundă în viața de zi cu zi, iar tot ce le trebuie pentru a-și pune în valoare prezența este ca noi să credem în ele și să acceptăm că există! Conform DEX, „oportun, -ă, oportuni, -e, adj – care se întâmplă, care se face la momentul potrivit, adecvat situației, întâmplărilor; potrivit, nimerit, indicat, favorabil”.

    • Şase metode să-ţi faci norocul cu mâna ta

      Mulţi antreprenori cred că norocul ocupă o parte importantă din succesul lor, care uneori se materializează printr-o întâlnire neprogramată cu un investitor sau sub forma unei idei inspirate, apărută cine ştie cum. Potrivit unui studiu realizat de reţeaua socială LinkedIn, citat de Business Insider, 84% dintre cei 7.000 de profesionişti intervievaţi au declarat că norocul este o parte importantă în cariera lor.

    • Cum să gestionezi norocul

      Când te gândeşti la noroc, îl percepi ca pe ceva care se întâmplă pur şi simplu - ţie sau companiei în care lucrezi. Dacă este ceva ce nu poţi controla, de ce să te mai oboseşti să-l gestionezi? În noua noastră carte, „Great by Choice”, Jim Collins şi cu mine am studiat rolul pe care îl joacă norocul în explicarea succesului pe care îl au unele companii. Studiul pe care l-am făcut sugerează că, într-adevăr, poţi să gestionezi norocul, deşi poate nu tocmai cum ai crede.

    • Norocul şi-l fac antreprenorii cu mâna lor - adevărat sau fals?

      După ce şi-a vândut compania anul trecut, oamenii au dat năvală pe Sam Hogg, un antreprenor din Statele Unite ale Americii, zorindu-l să se apuce repede de altceva, mărturiseşte el într-un articol publicat de entrepreneur.com. Sam spune că a fost uimit de câte uşi i s-au deschis în faţă în momentul când avea deja afacerea funcţională, dar nu a uitat perioada de dinainte când avea doar multe facturi de plătit şi când nimeni nu vroia să vorbească cu el despre ce oportunităţi avea, deşi era aceeaşi persoană, cu aceeaşi probabilitate de succes. 

Recomandările editorilor