Echipele în care oamenii se simt văzuți și auziți funcționează mai bine, rămân mai mult timp în companie și generează rezultate superioare. Concluzia apare în studiul aflat la baza indicatorului Net Connected Score.
Potrivit analizei, angajații care se simt ascultați sunt cu 55% mai predispuși să vină cu idei noi, cu 44% mai dispuși să admită greșeli fără teamă și cu 39% mai înclinați să își asume riscuri calculate.
Impactul este vizibil și asupra intenției de plecare. Angajații care se simt conectați la managerii lor sunt cu 31% mai puțin predispuși să se gândească să-și schimbe locul de muncă. Mai mult, datele indică faptul că aceștia rămân, în medie, cu 9,5 luni mai mult în companie, ceea ce reduce costurile asociate cu recrutarea și formarea noilor angajați.
Impactul financiar
Efectele se extind până la nivelul financiar al organizației. Companiile cu echipe „pe deplin conectate” au înregistrat o profitabilitate cu 38,7% mai mare decât cele unde angajații sunt deconectați.
„Într-o lume în care deconectarea angajaților frânează potențialul organizațional, crearea unor medii în care oamenii se simt cu adevărat văzuți și auziți nu este doar o bună practică de business, este o responsabilitate esențială a leadershipului”, afirmă Dennis S. Holland, CEO, Quantum Connections.