Mai jos, câteva metode prin care îți poți încuraja angajații și, implicit, crește profitabilitatea afacerii tale.
Regula 1: încurajează efortul, nu skill-ul
Asta este cea mai importantă regulă. Când cineva face o treabă minunată la o prezentare, reacția naturală este să spui că ”acest om este un foarte bun public speaker”. Dar exact asta e lucrul greșit de făcut. O sumedie de studii ne-au arătat că atunci când sunt apreciate skill-uril, persoana în cauză tinde să se supraaprecieze nejustificat. Revenind la exemplul de mai sus, persoana care a fost lăudată pentru calitățile de vorbit în public, va începe să creadă în acest lucru și va pune din ce în ce mai puțin efort în a se pregăti. Rezultatul? Angajatul va fi mai puțin pregătit pentru public speaking. Mult mai corect ar fi fost să-i apreciezi efortul: ”Știu că te-ai străduit mult să-ți iasă această prezentare și chiar s-a văzut”. Rezultatul? Mai mult efort alocat, o perfecționare accentuată și, nu în ultimul rând, o productivitate maximizată.
Regula 2: recunoașterea și remunerația nu merg mână în mână
Firma de care am amintit mai devreme, Quintiles, învățase o lecția importantă de la un alt gigant american: Hewlett Packard. În anii 90, HP a încercat un sistem prin care să-și răsplătească angajații cu bani. În primii trei ani, sistemul a mers în fiecare unitate în care a rulat acest model. Apoi, lucrurile au deraiat complet. Ce s-a înâmplat de fapt? După entuziasmul de la început, recompensa financiară a devenit motorul întregii echipe. Șefii erau mai preocupați de cum să răsplătească angajații decât cum să-i facă mai eficienți în colectiv, iar colectivul s-a dispit pentru că fiecare angajat era interesat să câștige bonsurile puse în joc. Cei mai buni dintre angajați nu vor fi motivați doar de bonsuri financiare, ci faptul că munca lor le este apreciată la justă măsură.
Regula 3: dacă apreciezi, trebuie să și critici
Multă lume are impresia că recunoașterea muncii angajaților se referă doar la complimentarea acestora. Însă acest lucru nu va funcționa atâta vreme cât nu există și un balans, o critică ce se cere atunci când e cazul. Bineînțeles, și în acest caz, este valabilă ideea că trebuie să lauzi în public, dar să critici în privat. Doar să lauzi, fără să critici nu este deloc o soluție. Doar să critici fără să lăuzi îți asigură un faliment al managementului echipei într-un timp record. Metoda optimă este să critici constructiv și să lauzi moderat. Cu alte cuvinte, excesul fie critic fie laudativ poate dăuna grav sănătății business-ului tău.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința