Mai mult, în situații critice, precum angajatori suspectați de evaziune fiscală, 37% dintre respondenți ar solicita clarificări oficiale angajatorului, iar 16% ar denunța acest comportament autorităților statului.
Totuși, 1 din 4 români este de părere că lipsa transparenței în interiorul companiei, dar și lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei și al angajaților deteriorează puternic relația dintre angajat și management
Românii preferă să lucreze pentru companii ale căror practici de afaceri sunt apreciate
72% dintre angajații care au participat la studiu consideră că reputația companiei este relevantă atunci când își caută un nou loc de muncă. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuților, în timp ce 25% s-au abținut să recomande cuiva locul de muncă actual. Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionați ar prefera să lucreze pentru o companie care plătește mai puțin decât media pieței, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plătește mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate. Angajații români preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de șanse și diversitatea, onestitatea și transparența sunt valori de bază.
Reputația proastă a companiilor, motiv de demisie
În ultimele 6 luni, unu din doi români și-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potențial angajator la un interviu. Principalele motive pentru părăsirea actualului loc de muncă sunt dorința de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evoluții în carieră și reputația proastă a actualului angajator în rândul angajaților. Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simți valorizați, în siguranță și în cazul în care compania ar avea o reputație mai bună.
Comunicarea bună cu superiorul, mai importantă decât banii
Pentru jumătate dintre cei chestionați lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relației cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenți. Pe următoarele locuri se află presiunea foarte mare venită din partea superiorilor – 37%, lipsa transparenței în interiorul companiei – 34%, și lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei și al angajaților.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința