
reputatie
-
O companie este definită mereu prin mai mult decât cifre, bilanț sau cotă de piață. Din ce în ce mai des surprindem la evenimentele de HR, citim articole sau auzim de pe buzele specialiștilor din
-
Reputație. Recunoaștere. Respect - Elemente cheie pentru o organizație sănătoasă
Fiecare dintre noi știm: nu există o rețetă magică, o schemă universal valabilă de tratament, pentru obținerea sau menținerea sănătății organizaționale. Mai ales acum, când criza a zdruncinat din temelii businessuri, concepte ori teorii de -
Nu lăsați lenea altcuiva să vă distrugă reputația
Ca o regulă nescrisă, există mereu o persoană care nu își face bine treaba și, totuși, treaba este făcută... de alte persoane. Cunoști o astfel de persoană? Iată câteva exemple de ce poți face ca să schimbi lucrurile. -
Înainte de a trimite CV-ul: Candidații pentru un job își fac temele cu rigurozitate
Transparența este cuvântul de ordine în 2018, iar în ceea ce îi privește pe recrutori acest lucru se traduce prin informații complete și autentice despre toate aspectele care țin de un loc de muncă. De la salariu și locație până la durata și pașii procesului de recrutare. -
Profesie și statut, o relație pe termen lung
Student, profesor, director, avocat, președinte - sunt statuturi dobândite. Societatea judecă aptitudinile individuale și eșecurile personale în raport cu ele. Într-o profesie, prestigiul este dat de seriozitate și de cât suflet pui în ceea ce faci, pe termen lung. De aici vin, de fapt, recunoașterea profesională, autoritatea și felul în care îi poți forma pe cei din jurul tău. -
Îți poate aduce brandul personal un salariu mai mare?
Geanta pe care o porți la serviciu și a cărei etichetă este la vedere le spune tuturor care este marca ta preferată. Cămașa, jeanșii, faptul că ai ales să porți la mână un ceas în loc să folosești telefonul ca să afli cât este ora sau faptul că atunci când semnezi un act important scoți din geantă un stilou cu peniță, toate acestea spun ceva despre tine. Întrebarea este: tu ce marcă ești? -
Chiar dacă nu recunoaştem, toţi vrem s-avem statut
Decenii la rând, cercetătorii au cântărit această ipoteză: e în natura umană să îți dorești să fii cineva în cercul tău social, în branșa în care lucrezi sau în societate? Este nevoia de a avea un statut o preocupare fundamentală? Unii susțin că e o nevoie înnăscută de prestigiu și de reputație. Alții pun la îndoială ideea că ar avea vreo legătură cu starea de bine sau cu stima de sine. -
Cum să îți schimbi reputația la locul de muncă
Te-ai simțit vreodată de parcă oamenii au o părere greșită despre tine la locul de muncă? Ei bine, fiecare acțiune a noastră, bună sau rea, poate fi interpretată într-o mulțime de feluri și poate duce la crearea așa numitei reputații. Vestea bună este că aceasta poate fi schimbată! -
De ce NU vor oamenii să lucreze pentru tine
Peste trei sferturi dintre români consideră că reputația unei companii este importantă atunci când își caută un loc de muncă, arată ultimul studiu al Rogalski Damaschin Public Relations. -
De ce scandalurile din compania ta „te vor urmări” la orice job
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Cu doar câţiva ani în urmă, eu şi echipa mea lansam pentru un client un program de dezvoltare a abilităţilor de leadership. Tocmai cu puţin timp înainte să înceapă programul-pilot, compania a fost lovită de un scandal care a atras foarte multă atenţie şi a fost foarte mediatizat. Câţiva directori executivi lipsiţi de principii au fost prinşi că „se jucau” în mod iresponsabil cu finanţele companiei, din care se constatase că lipseau milioane de dolari. Scandalul care a urmat a zguduit din temelii compania – care până la acel scandal fusese considerată grozavă – lăsând-o cu reputaţia făcută praf. Directorii aceia au fost daţi în judecată şi puşi sub acuzare. -
Ce ar putea câştiga o companie din practica „dă mai departe”?
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Se spune „o mână spală pe alta” sau „serviciu contra serviciu”. Întrebarea este: dar dacă tu îmi faci un contraserviciu, oare sunt eu mai dispus ca, la rândul meu, să îi fac altcuiva un serviciu?
-
Ai idee câte probleme declanşezi când eşti un lider prea amabil?
2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Liderii sunt puşi sub o presiune imensă de a demonstra că sunt genul de oameni cărora subordonaţii le pot înţelege felul de a simţi şi gândi – deci pot crea o legătură cu ei – şi că sunt umani şi ... amabili. Mulţi lideri cedează acestui impuls; la urma urmei, puţini oameni vor să fie „tipul cel rău”. Numai că aşteptările faţă de lideri includ şi faptul că ei vor fi capabili să ia prompt unele decizii dure, care să fie în interesul companiei şi al echipei pe care o conduc. Dacă eşti prea amabil, poţi ajunge să fii leneş, ineficient şi iresponsabil – şi, în cele din urmă, să fii nociv atât pentru persoanele individuale, cât şi pentru organizaţie, în întregul ei.
-
„Branding pe frontul de Est”, publicată în variantă electronică
Brandient publică varianta electronică—sub forma aplicaţiei pentru iPad—a cărţii „Branding pe frontul de Est”, scrisă de Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient. Aplicaţia este disponibilă în App Store.
-
Redefinim leadership-ul la Strategic Leadership Forum
O mai bună înţelegere a leadership-ului poate face diferenţa atât la nivel individual, cât şi la nivel de companie sau de entitate administrativă. Executivi din mediul de afaceri care demonstrează prin fapte, alături de formatori de opinie cu reputaţie şi ţinută, vor oferi răspunsuri şi mai ales întrebări care îi vor ajuta pe liderii locali să devină strategici.
-
Încă un accident de tramvai. Cum ar putea HR-ul să schimbe lucrurile?
La o simplă căutare pe Google după sintagma „accident tramvaie” apar aproximativ 1.610.000 de rezultate în doar 0,25 secunde. În ultima vreme, ştirile atât din mediul online, cât şi cele din zona de print şi cea de TV abundă în exemplificări şi situaţii de accidente în care tramvaie din diferite oraşe din ţară au fost implicate în accidente grave, cu victime şi cu pagube materiale substanţiale. Registrul lingvistic al acestor ştiri porneşte de la „două tramvaie s-au ciocnit” la „accident grav”, „scene de groază”, „cumplitul accident”, „18 persoane au fost rănite”. Iar aceste informaţii au ţinut prima pagină a ziarelor şi a publicaţiilor online săptămâni de-a rândul.
-
Cum să-i faci pe ceilalţi să-ţi vadă potenţialul
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Nu e uşor să depăşeşti obstacolul vechilor percepţii pe care oamenii le au asupra ta. Chiar şi după ce au trecut câţiva ani de când mi-am lansat firma de consultanţă, am fost uimită să aflu că printre cunoştinţele mele şi chiar unii dintre prietenii mei se numărau şi persoane care nu erau la curent cu tranziţia pe care o făcusem în carieră. Mă întrebau despre fostele mele activităţi din domeniul politicii şi cel al promovării intereselor organizaţiilor nonprofit, fără să aibă habar de schimbările care se petrecuseră între timp în viaţa mea.
-
Dă-i drumul şi bârfeşte
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Am fost învăţaţi că bârfa – care înseamnă a vorbi despre cineva atunci când nu este de faţă – nu este doar un act lipsit de maniere, ci şi ceva ce ar putea răni sentimentele persoanei despre care vorbim sau care îi poate strica reputaţia. Şi totuşi toată lumea bârfeşte.
-
Atenţie, se caută CEO!
Companie dintr-o industrie extrem de competitivă, cu o istorie de peste 20 de ani pe piaţa locală şi o evoluţie spectaculoasă până în 2010, caută CEO! De fapt, caută un mod de a „suprapune” modelul de leadership deja consolidat în companie cu ideile şi stilul de conducere al celui care va veni la cârma ei. Chestiunea pare greu de realizat, totuşi există paşi de management şi instrumente care pot ajuta.
-
Bârfa poate fi un lucru bun la locul de muncă
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Am fost învăţaţi că bârfa – care înseamnă a vorbi despre cineva atunci când nu este de faţă – nu este doar un act lipsit de maniere, ci şi ceva ce ar putea răni sentimentele persoanei despre care vorbim sau care îi poate strica reputaţia. Şi, totuşi, toată lumea bârfeşte. Ar fi greu să găseşti un birou în care să nu aibă loc un fel sau altul de flecăreală pe seama celor care nu sunt de faţă. Ar trebui să fim politicoşi şi să ne plasăm deasupra unor asemenea discuţii? Sau ar avea totuşi o logică să ne implicăm în acest schimb de informaţii?
-
Cultura de sănătate și securitate în muncă: factor cheie în reputația organizațională
Poate v-ați întrebat de ce în aceleași condiții de munca, cu aceleași echipamente, cu același training și chiar cu aceeași experiență, unii oameni produc accidente, chiar cu impact dramatic asupra propriei vieți și a altora, iar altii nu? Care este „rețeta” care duce către aceste situații dramatice? În orice domeniu ne vom uita (construcții, aviație, transport rutier) statisticile arată un adevăr incontestabil: factorul uman este de cele mai multe ori la originea accidentelor.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...