„Strategia cea mai potrivită pentru crearea unei imagini puternice de angajator este fair-play-ul și orientarea către angajați. Niciun alt mecanism sau instrument tipic HRnu este mai puternic decât libera expresie a angajaților noștri. Ei sunt cei care vorbesc cel mai bine despre companie. Desigur, poți susține diverse prezentări de companie, poți participa la diverse evenimente de recrutare, însă părerea cumulată a angajaților noștri este mult mai valoroasă și mai credibilă în piață.“
ORTEC oferă angajaților programe de dezvoltare profesională și personală în funcție de nivelul de carieră și de specificul postului ocupat. Este vorba despre cursuri tehnice specifice, coaching sau certificări în anumite domenii. De asemenea, dorința de dezvoltare continuă a motivat compania să investească în parteneriate cu mediul academic. Prin intermediul acestor colaborări, în principal cu Academia de Studii Economice din București și Universitatea Politehnică București, a reușit să contribuie la extinderea cunoștințelor tehnice aplicate în scenarii reale în viața de zi cu zi și, în același timp, să se poziționeze drept un angajator puternic pe piața locală. Brandul de angajator nu este doar misiunea departamentului de marketing sau a celui de resurse umane, ci a fiecărui angajat Cum se realizează brandul de angajator? După cum explică Tania Ion, brandul de angajator nu este doar misiunea departamentului de Marketing sau a celui de Resurse Umane, ci este o misiune pentru fiecare angajat. Oamenii reprezintă compania, de la recepție și modul în care ești întâmpinat când pășești pragul biroului, până la fiecare angajat care vorbește despre compania în care lucrează în cercurile proprii de relaționare. „Selectăm spre angajare, în mod frecvent, candidați recomandați de angajații noștri, care vin deja la interviu cu informații pe care le-au aflat despre ORTEC, cu dorința de a lucra la noi pentru că suntem o companie atipică, o cultură tânără și un mediu în care flexibilitatea și creativitatea sunt atracțiile, esențiale pentru orice generație“, adaugă Tania Ion. În crearea și menținerea brandului de angajator, feedbackul venit din partea angajaților este foarte important, iar managementul este deschis către orice inițiativă care duce la îmbunătățiri vizibile în ceea ce privește modul de lucru, relațiile dintre colegi, nivelul de satisfacție, beneficii sau sistemul de management al performanței. De altfel, conform celui mai recent studiu intern care urmărește monitorizarea satisfacției angajaților companiei, aceștia apreciază cel mai mult mediul de lucru, programele și oportunitățile de dezvoltare profesională și personală, accesul la tehnologii moderne și flexibilitatea programului de lucru. „Bineînțeles, sunt și lucruri de îmbunătățit, iar noi suntem întotdeauna deschiși către propunerile venite din partea colegilor noștri, care au ales și sunt reprezentați inclusiv printr-un consiliu al angajaților. Am văzut că evenimentele de socializare și activitățile sportive sau creative sunt întotdeauna binevenite și apreciate de toata lumea în egală măsură“, mai spune Tania Ion. Tot datorită unei relații de colaborare între conducerea companiei și angajați au fost implementate multe inițiative pentru îmbunătățirea mediului de lucru și crearea unei atmosfere care a dus la sporirea nivelului de satisfacție printre angajați.„Este greu să construim o imagine puternică de angajator, cu atât mai mult cu cât activăm într-o piață de nișă, oferind soluții software de optimizare și analitică B2B, foarte puțin cunoscute publicului larg. Cu toate acestea, însă, am reușit să fim consecvenți în mesajele pe care le transmitem în piață. Consider că o abordare consecventă este cheia succesului în orice acțiune, fie că este vorba de beneficiile oferite, sistemul de management al performanței sau programele de dezvoltare profesională oferite. Menținerea imaginii noastre este un alt lucru care ne preocupă. Suntem atenți la ce spun colegii, la așteptările lor de dezvoltare și ne asigurăm de fiecare dată că orice politică nou implementată este în favoarea acestora.“
