Cele mai multe poziții deschise în a doua jumătate a acestui an vor fi pentru job-uri de birou (white collars, 47%), urmate de cele pentru muncitori calificați (41%). Companiile caută cu precădere candidați pentru poziții full-time, în timp ce doar 24% dintre angajatori spun că au în plan să recruteze și pentru poziții part-time sau project-based. Majoritatea pozițiilor noi din perioada iulie-decembrie 2018 se adresează candidaților cu 2-5 ani experiență (54%), urmate de cele pentru candidați entry-level, cu până la 2 ani de experiență (37%).
Vânzările, cel mai căutat domeniu în prima parte a anului 2018
Spre comparație, cea mai mare concurenţă pentru un loc de muncă în primele șase luni din 2018 a fost în domeniul Vânzărilor, cu peste 6.000 de poziții deschise, urmat de Inginerie, cu aproximativ 3.000 de poziții noi, IT și Auto-Transport, fiecare cu peste 2.400 de poziții deschise.
Angajații din HoReCa au fost și ei la mare căutare, cu peste 600 de poziții deschise doar în perioada martie-mai 2018, pe fondul tendințelor de recrutare pentru joburi sezoniere. La polul opus, domeniile care au avut nevoie de cea mai puțină forță de muncă în perioada analizată sunt Finanțele și Administrativ, care au înregistrat 495, respectiv 330 de job-uri disponibile în primele șase luni din 2018.
În total, job-urile disponibile pe BestJobs au înregistrat peste 300.000 de aplicări.
Salarii mai mari cu până la 20%
Criza de specialişti împinge companiile să plătească salarii mai mari pentru a atrage talente. Cei mai mulți angajatori (46% ) se așteaptă să plătească pachete salariale cu până la 10% mai mari pentru pozițiile noi, comparativ cu începutul anului. Alți 18% dintre angajatori cred că este nevoie de pachete salariale cu 10-20% mai generoase, iar 2% dintre angajatori se așteaptă inclusiv să fie necesar să ofere salarii chiar și cu 20% mai mari pentru poziții similare comparativ cu începutul anului.
În plus, competiția din ce în ce mai accentuată pentru candidați valoroși împinge angajatorii să extindă inclusiv pachetele de beneficii extra salariale. Astfel, angajatorii iau în calcul posibilitatea să includă beneficii precum pensii private facultative, vouchere de vacanță, salturi cu parașuta, reducere la biletele de avion și chiar masaj la birou, arată sondajul BestJobs.
Pluxee, lider global în beneficii extrasalariale și soluții pentru implicarea angajaților, împreună cu FoodFix, lansează proiectul „Prânz la Fix”, o inițiativă care conectează valoarea tichetului de masă cu o experiență culinară echilibrată și accesibilă.
Economia României continuă să se restructureze, iar datele oficiale publicate de Institutul Național de Statistică conturează o imagine cu contraste puternice: mai multe companii, dar mai puțini angajați.
Wizrom Software, unul dintre liderii locali în dezvoltarea de soluții software pentru business, anunță oficial preluarea companiei Co-Factor, specializată în platforme dedicate performanței organizaționale, comunicării și implicării angajaților.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.