Cele mai multe poziții deschise în a doua jumătate a acestui an vor fi pentru job-uri de birou (white collars, 47%), urmate de cele pentru muncitori calificați (41%). Companiile caută cu precădere candidați pentru poziții full-time, în timp ce doar 24% dintre angajatori spun că au în plan să recruteze și pentru poziții part-time sau project-based. Majoritatea pozițiilor noi din perioada iulie-decembrie 2018 se adresează candidaților cu 2-5 ani experiență (54%), urmate de cele pentru candidați entry-level, cu până la 2 ani de experiență (37%).
Vânzările, cel mai căutat domeniu în prima parte a anului 2018
Spre comparație, cea mai mare concurenţă pentru un loc de muncă în primele șase luni din 2018 a fost în domeniul Vânzărilor, cu peste 6.000 de poziții deschise, urmat de Inginerie, cu aproximativ 3.000 de poziții noi, IT și Auto-Transport, fiecare cu peste 2.400 de poziții deschise.
Angajații din HoReCa au fost și ei la mare căutare, cu peste 600 de poziții deschise doar în perioada martie-mai 2018, pe fondul tendințelor de recrutare pentru joburi sezoniere. La polul opus, domeniile care au avut nevoie de cea mai puțină forță de muncă în perioada analizată sunt Finanțele și Administrativ, care au înregistrat 495, respectiv 330 de job-uri disponibile în primele șase luni din 2018.
În total, job-urile disponibile pe BestJobs au înregistrat peste 300.000 de aplicări.
Salarii mai mari cu până la 20%
Criza de specialişti împinge companiile să plătească salarii mai mari pentru a atrage talente. Cei mai mulți angajatori (46% ) se așteaptă să plătească pachete salariale cu până la 10% mai mari pentru pozițiile noi, comparativ cu începutul anului. Alți 18% dintre angajatori cred că este nevoie de pachete salariale cu 10-20% mai generoase, iar 2% dintre angajatori se așteaptă inclusiv să fie necesar să ofere salarii chiar și cu 20% mai mari pentru poziții similare comparativ cu începutul anului.
În plus, competiția din ce în ce mai accentuată pentru candidați valoroși împinge angajatorii să extindă inclusiv pachetele de beneficii extra salariale. Astfel, angajatorii iau în calcul posibilitatea să includă beneficii precum pensii private facultative, vouchere de vacanță, salturi cu parașuta, reducere la biletele de avion și chiar masaj la birou, arată sondajul BestJobs.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința