Angajarea persoanelor cu dizabilități este încă un proces greoi pe plan local, iar companiile care își doresc să devină cât mai incluzive se confruntă cu diverse provocări, de la dotarea spațiilor de lucru cu echipamente special concepute pentru acestea, până la trainingurile periodice organizate la nivel intern pentru integrarea noilor colegi în echipă. Tocmai de aceea Kaufland România alături de .lumen, un start-up 100% românesc, fac un pas înainte, pentru a le oferi celor cu deficiențe de vedere o șansă în plus către o viață cât mai independentă. „Parteneriatul cu .lumen a venit natural, din dorința de a o ajuta pe Delia, colega noastră din departamentul de Recrutare și persoană nevăzătoare, să aibă o viață independentă. În același timp ne dorim să transformăm magazinele Kaufland în spații accesibile persoanelor cu deficiențe de vedere. De aceea, ne-am bucurat să aflăm că o echipă de români lucrează la dezvoltarea acestui produs inovator și încă de la prima discuție am realizat că avem foarte multe lucruri în comun cu  echipa .lumen – în special dorința de a facilita accesul persoanelor cu dizabilități la o viață socială mai bună.  Credem că o astfel de colaborare ar putea schimba felul în care ne raportăm la dizabilități și la accesul pe piața muncii a persoanelor nevăzătoare.”, a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România. O soluție pentru nevăzători care folosește inteligența artificială și robotica Colaborarea dintre Kaufland și .lumen ar putea schimba felul în care ne raportăm la dizabilități și la accesul pe piața muncii a persoanelor nevăzătoare. Datorită tehnologiilor de ultimă generație integrate în ochelarii asistivi pe care îi propune .lumen,  persoanele cu dizabilități vizuale ar putea beneficia de o mobilitate mai mare în viața de zi cu zi. Ochelarii permit reproducerea principalelor caracteristici ale unui câine-ghid, folosind elemente precum inteligența artificială și robotica. Video-ul parteneriatului cu .lumen poate fi urmărit