- Se așteaptă să primească feedback, în special la începutul carierei lor pentru a identifica atât punctele forte, cât și pe cele slabe;
- Să afle mai multe despre companie, cum a început, să afle despre misiunea și viziunea companiei și apoi să primească informații specifice despre activitatea pe care urmează să o deruleze.
- să primească încurajări de la management și de la colegi, să se simtă în siguranță
- să îi fie întărită încrederea în sine și să aibă contextul prin care își poate dezvolta soft skill-urile prin traininguri
- mentoratul ca fiind un pilon principal de învățare
- 50% apreciazăproductivitatea crescută a tinerilor datorată faptului că aceștia sunt tech savvy;
- 35% considerăcă tinerii au un global mindedness – aceștia sunt mult mai conectați la mediul internațional și pot conștientiza și analiza problemele într-un context global;
- 35% dintre angajatori apreciazăpotențialul tău de networking și capacitatea de a crea legături;
- 32% aleg un tânăr în organizație datorităcuriozității acestuia și a deschiderii la nou;
- 26% apreciazăflexibilitatea tinerilor și capacitatea acestora de adaptare la orice situație;
- 21% înțeleg motivația de lucru a unui tânăr atunci când se simte răsplătit la locul de muncă;
- 15% prefera săangajeze un tânăr datorită gândirii inovative pe care acesta o are;
- 6% apreciazăîncrederea pe care tinerii o au în munca lor.
- Soft skills sunt mai importante decât hard skills
- Creativitatea și originalitatea alături de învățarea activă sunt cele mai importante abilități, pentru Gen Z și manageri
- Managerii văd adaptabilitatea ca fiind cel mai important soft skill în timp ce pentru tineri este comunicarea
- Soft skills pot deveni hard skills atunci când sunt puse în serviciul companiei (fiindcă devii foarte bun la ceea ce faci)
- Învățarea prin practică și trainingul față în față sunt cele mai importante modalități de învățare atât pentru manageri cât și pentru tineri
- Un mare plus este faptul că beneficiază de internet și le rămâne doar să selecteze și să găsească ce este bun. Cum știm ce este bun?
- Preferă să plătească pentru un curs, chiar și un preț mic, pentru a-i ambiționa mai mult să continue învățarea.
- Combină cititul din cărți fizice cu informațiile de pe internet pentru a dezvolta informația, iar apoi le pun în practică.
- Își iau informațiile din recomandări din partea cunoscuților
- Având acces la multă informație, învață din toate, apoi setează priorități în funcție de ce este mai important.
- Munca operațională, aplicată și învățarea ar trebui îmbinate în mod continuu
- La început se așteaptă o perioadă mai mare de învățare, în prima lună chiar mai mult de 4 ore din cele 8 de muncă, iar pe parcurs să fie diminuate numărul de ore de învățare
- Numărul acesta va evolua în funcție job/ rol și nu trebuie să se oprească niciodată
- Estimările echipelor au variat de la 1 oră pe zi pentru dezvoltarea de soft/hard skills până la 3 ore/ zi. O recomandare a fost de 20% din timpul de lucru să meargă către dezvoltare iarrestul să fie din timpul personal.
- S-au remarcat diferite metode de învățare la job: workshops și traininguri față în față, sesiuni de întrebări și răspunsuri
- Ca și alte beneficii pentru dezvoltare și creștere s-au remarcat coachingul, programe de shadowing, programe de onboarding bine structurate și întâlniri individuale cu managerul de echipă, team-buildinguri.
- E-learning și podcasturi pentru timpul petrecut înspre/ de la serviciu sau acasă
- Dezvoltare personală: inteligență emoțională, comunicare
- Mindset pozitiv
- Well-being
- În funcție de job: soft skills și hard skills – spirit de echipă, limbi străine, feedback
- Integrarea în companie ar trebui facută prin prezentarea generală a companiei (the big picture), a valorilor, a obiectivelor globale, a echipei și apoi, încet, să ajungă la obiectivele individuale, specifice jobului noului venit.
- Lucrul în echipă/ lucrul colaborativ
- Problem solving
- Limbi străine
- Creativitate
- Gândire critică și gândire analitică
- Marketing
- Storytelling
- Cum să iei decizii în condiții de stres
- Atât managerii cât și tinerii din gen Z au menționateambuildingurile ca fiind activitatea principală pentru a crește nivelul de engagement și interactivitatea
- Activitățile pentru întâlnirile la birou cuprind: sesiuni de brainstorming, icebreakers, întâlniri de cunoaștere și team bonding, spații de relaxare și de joacă la birou
- Alte beneficii: mâncare și snackuri sănătoase la birou, acces la Bookster, acces la servicii de fitness/ sport, implicare în evenimente sociale și de protecție a mediului.
Surse: * Quick Poll on Employer Branding Today, Universum Raportul World Economic Forum legat de top 10 abilități necesare în viitor Sursă foto: istock