Ana Maria Bejenariu a absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine și mai multe cursuri de pregătire în project management și coaching (NLP), ajungând să lucreze în domeniul BPO dintr-o întâmplare. Primul job i s-a părut foarte interesant și provocator: lucra pentru un client din Franța, colabora cu o echipă din India și avea un manager direct olandez. „Am spus da, fără să știu prea multe atunci despre rol, însă ceea ce m-a reținut în domeniu a fost dinamica proiectelor și a oamenilor pe care i-am întâlnit în industrie”, spune Ana Maria, actualul Transition Leader pentru Europa și America Latină al Genpact.
A început ca Agent Client Service, a progresat apoi ca leader de echipă, apoi a experimentat foarte multe roluri pe același nivel, dar în mai multe arii: soluții, expert proces, relația cu clienții. Deși a spus „da” acestui job la început, de-a lungul carierei a învățat să spună mai des „nu”: „Învățând la ce este nevoie să spun nu, am învățat și cum să mă specializez mai bine, să ascult nevoile clienților noștri și să îmi ajut echipa mai mult.”
Din poziția pe care o deține acum la Genpact, aceea de Transition Leader pentru Europa și America Latină, vizitele la sediul clienților sunt o realitate zilnică. Ana Maria călătorește în majoritatea timpului în Europa, Asia (India) și America Latină. Nu are un birou și sediu fix – ele se schimbă în funcție de proiectele în care este implicată. Nici programul nu este fix, ea lucrând cu mai multe regiuni, așa că o oarecare doză de flexibilitate în ceea ce privește programul este necesară. Cam jumătate din zi este plină cu ședințe, iar cealaltă jumătate – de întâlniri cu clienții.