Dar dacă tinerii conduc din urmbră, atunci de ce nu prea sunt promovaţi la job?
Dacă eşti ambiţios/ambiţioasă şi totuşi ai rămas la primul nivel al organizaţiei, iată câteva explicaţii şi sfaturi: Munceşti cum nu trebuie Slade Sundar, Chief Operations Officer (COO) la Forte Interactive, a observat că dacă lucrezi 60-80 de ore pe săptămână, atunci munca ta îşi pierde din valoare, pentru că, cel mai probabil, cantitatea va prima în faţa calităţii. Asta şi pentru că unii manageri „măsoară” valoarea muncii prin câte ore ai investit în ea. Prin urmare, dacă îţi termini treaba repede, dai senzaţia că nu te străduieşti foarte tare şi nu mai contează cât de bun e rezultatul, atâta vreme cât nu e „muncit”. În plus, o persoană dispusă să stea şi 10 ore la serviciu e „răsplătită”, în general, nu printr-o promovare, ci primeşte mai multe sarcini, dar salariul nu creşte. Totuşi, un studiu realizat de platforma CareerBuilder.com arată că 71% dintre manageri nu promovează angajaţi pentru că nu vor ca aceştia să preia responsabilităţi noi. E paradoxal, nu-i aşa? Nu vor să-şi împovereze subordonaţii cu sarcini ataşate unui alt rol, dar îi bombardează cu task-uri care ţin de poziţia actuală. Prin urmare, ce e de făcut? Jennifer Dulski, preşedinte şi COO la Change.org, subliniază un aspect important: dacă îţi asumi nişte responsabilităţi care nu au legătură cu jobul tău, atunci ai mari şanse să fii promovat. Ideea este să identifici acea „nişă” de care te poţi ocupa în cadrul organizaţiei, astfel încât să-ţi demonstrezi abilităţile de leadership şi să arăţi că eşti capabil să găseşti soluţii la problemele pe care le întâmpină compania. Un „problem solver” este mai greu de inlocuit decât un „task doer”! Nu eşti suficient de curios Atitudinea de atotştiutor nu te avantajează la job. Iar pentru a combate acest lucru, pune întrebări. Antreprenorul Guy Kawasaki, cu afaceri în Sillicon Valley, foloseşte următorul truc: „Pune întrebări bune, apoi taci. Dacă îi faci pe alţii să vorbească, atunci interlocutorii te vor percepe ca pe o persoană interesantă.” Apoi, fă-ţi temele din nou. Leadership-ul reprezintă investiţie continuă. Citeşte şi învaţă să fii curios despre lucrurile pe care vrei să le aduci în discuţie. Dacă nu ştii de unde să începi, fii atent la cei care se pricep mai bine la arta conversaţiei, ia cursuri de public speaking şi de gestionare a situaţiilor dificile. A fi curios înseamnă că eşti implicat. Iar dacă nu te pasionează domeniul după ce ţi-ai făcut reasearch-ul, atunci poate e cazul să te axezi pe altceva. Dar nu renunţa! Învăţarea continuă, inclusiv pe teme de discuţie, este cheia! Eşti cu capul prea plecat Unii manageri se înconjoară de oameni care nu ies din cuvântul lor. Numai că nu poţi avansa prea mult dacă ai ochelari de cal. Ideile bune se nasc din dezbateri, din perspective diferite, dintr-o vedere de ansamblu şi din viziune. Îţi poţi contrazice şeful fără să pari nerespectuos, iar un astfel de angajat are şanse mai mari să obţină o promovare. Ba mai mult, o cercetare realizată de University of Notre Dame a aratat că cei care îşi susţin ideile câştigă, în medie, cu 18% mai mult decât cei care sunt obedienţi şi nu opun rezistenţă. Acum, nu e cazul să te duci până în pânzele albe cu opiniile tale, dar dacă crezi că ceea ce ai de spus e important pentru dezvoltarea proiectului la care eşti implicat, atunci merită să îţi expui punctul de vedere, argumentat, matur, fără să cauţi ceartă sau să bagi zânzanie. Nu faci trainingurile de care ai nevoie Odată ce ai pus ochii pe un rol în organizaţie, identifică abilităţile pe care trebuie să le dezvolţi pentru a obţine acel post. Iar ajutorul este la îndemână, trebuie doar să-l ceri. Vorbeşte cu superiorii şi arată-le că vrei să înveţi. Fie că te trimit la cursuri, fie că îţi vor face traininguri on site, acestea te vor ajuta să te dezvolţi pe viitor. Dar dacă ceri aceste lucruri şi organizaţia nu ţi le oferă, atunci poate ar trebui să-ţi găseşti alt loc de muncă. Nu eşti autonom Probabil eşti familiarizat cu scenariul acesta: şeful vrea să ştie tot ce faci, să îşi dea acordul, să fie ţinut în CC în toate comunicările, iar apoi se plânge că nu eşti în stare să iei decizii singur şi că îl baţi la cap cu toate mărunţişurile. În orice caz, nevoia constantă de aprobare nu te ajută să promovezi la job. Ce poţi să faci este să menţionezi cu exactitate ce vrei să faci. Dar asta presupune să te pregăteşti bine înainte. Atunci când ai întâlnirea cu managementul, prezintă paşii pe care vrei să îi faci şi explică ce urmăreşti în fiecare etapă. Cere feedback, îmbunătăţeşte-ţi ideile şi apoi pune-le în practică. Iar abia în final, prezintă rezultatul. Eşti singuratic Dacă nu tânjeşti după atenţia superiorilor, atunci poate că ai căzut în extrema cealaltă. Lucrezi cu oameni, împreună cu ei şi în ajutorarea lor. Deci nu eşti singur. Iar dacă ai nevoie de ghidaj, sfaturi sau feedback, nu ezita să-l ceri. Şi revenim la o chestiune anterioară: pune întrebări despre tine şi munca ta. În plus, înconjoară-te de oameni care te inspiră şi de la care ai ce învăţa. Participă la evenimente de networking şi fă schimb de idei cu alţii. Tragem linie: Pe scurt, iată ce este recomandat să ai în vedere ca să fii promovat:- străduieşte-te să fii cât mai bun la jobul tău;
- în loc să te axezi pe câte ore munceşti, încearcă să rezolvi problemele din organizaţie;
- analizează informaţiile şi susţine-ţi ideile;
- caută ghidaj la colegi şi la superiori, iar apoi demonstrează că eşti autonom;
- înconjoară-te cu oameni care te inspiră şi de la care ai ce învăţa.
Sursă: Forbes Sursă foto: Pixabay