Specialistii Gallup au vrut sa afle si cum stau lucrurile in zona liderilor de business. In fruntea atributelor dorite s-a plasat stabilitatea. Oamenilor le plac acei conducatori care dovedesc un comportament consecvent, predictibil si conform cu asteptarile companiei. Pe locul doi s-a aflat intelegerea, compasiunea, masura in care sefului ii pasa de angajat, ca om. A treia in top a fost increderea, urmata de speranta. Oamenii apreciaza la un lider abilitatea de a insufla optimism si curaj fata de viitor, chiar daca circumstantele sunt nefavorabile. Conform Gallup, si cercetarea extinsa la nivel mondial a dus la aceleasi rezultate.

Liderii de afaceri mai au de tras niste invataminte din analizele Gallup, anume ca:

  • daca angajatii au incredere in stabilitatea financiara a companiei, ei sunt de 9 ori mai implicati si determinati;
  • daca stiu ca sefului lor le pasa de ei, sunt mai productivi, mai loiali si aduc mai mult profit companiei;
  • optimismul fata de viitor ii face pe 7 din 10 sa fie deosebit de implicati, in timp ce pesimismul duce raportul la 1 la 100. Specialistii Gallup conchid ca "un bun lider poate energiza si inspira oamenii chiar si atunci cand da vesti proaste".

http://www.managementtoday.co.uk