Pentru Vasile Alboiu, munca a început în studenție, cu jocurile pe calculator. „1996-1997 a fost o perioadă foarte faină pentru studenți. Cu toții încercam să facem jocuri pe calculator, care nu apăruseră de mult timp în România. Așa că, până în anul 2000, jocurile au cunoscut un boom și la noi. Iar un job în domeniul ăsta era la fel de cool ca unul din publicitate.”

Ei bine, Vasile Alboiu a ajuns să le facă pe-amândouă, inclusiv deodată. Asezonate cu animație slow-motion, și nu s-a oprit aici.

„Împreună cu niște colegi de facultate, am făcut în 96-97 un mic studio de jocuri, pe-atunci se chema BlackBox. A fost momentul în care m-am apropiat destul de tare de partea de grafică și design pe calculator. Am făcut noi niște jocuri și, la un moment dat, un amic care avea o firmă de advertising-BTL ne-a rugat să-l ajutăm. Se ocupa cu tot felul de evenimente și organiza și un festival dedicat domeniului IT, care strângea în jurul Scop Computers tot felul de branduri, de la Toshiba până la Microsoft și IBM. Era destul de mare evenimentul, putea fi comparat cu CERF. L-am ajutat să facă festivalul ăsta, noi am făcut partea de concept din spatele evenimentului. Toată grafica, toate vizualurile erau făcute de noi. Și așa am ajuns în advertising, iar ăsta a fost primul job de Art Director, de-adevăratelea.”

Talentul se recompensează, și nu doar cu bani sau prestigiu, dar și cu mai multe contracte „Tipul ăsta a văzut că noi ne-am descurcat foarte bine, așa că a vrut mai mult. Am lucrat la lansarea unui mall în Berceni, prin 2001. Era iarnă, iar toată campania era legată de Crăciun, de la sesiuni foto cu pitici și elfi, până la mecanică și training, detalii din spatele scenei și așa mai departe. Și de aici încolo am început să lucrez continuu în publicitate.”

Show politic cu păpuși

În publicitate, munca e asiduă, ore multe de lucru, inclusiv noaptea, când pregătești cel mai bun pitch pentru potențialul client, pe care chiar trebuie să îl impresionezi. Sunt multe bugete pentru asta în piață, dar trebuie să lupți, să demonstrezi că ești bun. Dar dacă îți organizezi eficient programul, se pare că poți face și alte lucruri care îți aduc satisfacție. În timp ce lucra full-time în publicitate, Vasile Alboiu s-a apucat de producție TV.

„Am cochetat… ba nu, chiar am făcut asta: am făcut producție TV, ca producător de show politic. O satiră politică. Cu păpuși! Erau marionete cu figurile politicienilor, de la Ion Iliescu până la Corneliu Vadim Tudor. Votați cu noi se chema și se difuza pe la începutul anilor 2000. Mi-aduc aminte că episodul pilot a fost difuzat chiar de Revelion și se numea Scufița Roșie, unde Scufița Roșie era Theodor Stolojan, iar Ion Iliescu era Bunicuța. Lupul cred că era Traian Băsescu... Am făcut vreo 50 și ceva de episoade, câte o pastilă de patru-cinci minute, difuzate în fiecare zi la Realitatea. A fost o perioadă de jumătate de an foarte faină, filmam continuu.

Pe lângă producător, eram și scenograf, mă ocupam de partea tehnică. Mi-aduc aminte că, la un moment dat, într-o noapte, am făcut niște măști de zombie, pe care le-am lipit cu prenadez... Nu se uscaseră când actorii au început să le poarte a doua zi dimineață, așa că, după vreo jumătate de oră de filmat, erau foarte, foarte veseli, toți inhalaseră prenadezul care nu se uscase…”, râde publicitarul.

Experiența acumulată în platourile televiziunii i-a dat și mai multă energie, așa că a regizat un film, „un pilot care a fost și difuzat la Antena 1, nu știu ce s-a mai întâmplat cu el apoi. Nu mai știu cum se chema, cum au numit-o cei de acolo, era tot o chestie semi-politică, o satiră. Am avut ocazia atunci, neașteptat, să lucrez cu actori foarte buni - George Mihăiță, Valentin Teodosiu… a fost o experiență foarte faină.”

De la film, a trecut la videoclipuri. „Am continuat cu regia, am făcut un videoclip pentru o melodie de-a Mariei Radu, Dorul. Am închiriat un autobuz de la RATB, povestea acolo se întâmpla. După ăsta, am făcut mai multe videoclipuri, pentru un prieten care face muzică electronică, cu care am și fost în destul de multe festivaluri din Franța și Belgia, unde făceam partea de animație, vizualuri pentru concertele lui, dar și niște mici instalații.”