”Riscul vine din faptul că nu știi ce faci” crede Buffet. Asta înseamnă fie că poți să joci la risc și să câștigi mult, sau că trebuie să înveți ce ai de făcut, să joci mai atent și să-ți minimizezi riscurile.
Despre reputație
”Îți ia 20 de ani să-ți contruiești o reputație și 5 minute s-o ruinezi. Dacă îți dai seama de asta, o să vezi altfel lucrurile”. Un adevăr simplu, cu atât mai valabil în epoca digitală când comunicarea se face instant și odată pus online, rămâne acolo pe vecie. Amprenta digitală apare instant și dispare foarte greu.
Despre oamenii din jurul tău
”E mai bine să fii în compania unor oameni mai capabili decât tine. Alege-ți asociații cu un comportament mai bun decât al tău și te vei îndrepta în acea direcție”. Un altfel de a spune că ai de învățat de la cei mai buni sau că trebuie să-ți setezi standarde înalte pe care să le depășești constant. Dacă te înconjori de oameni slabi, vei fi tras în jos. Dacă ai în jurul tău oameni puternici, te vei perfecționa la rândul tău.
Despre lucruri în retrospectivă
”În lumea afacerilor, oglinda retrovizoare e întotdeauna mai clară decât parbrizul”. O traducere simplă ar fi că nu trebuie să ne agățăm cu tot prețul de lucrurile care au fost în trecut. Important este ce se află în fața ta. Sau, cu alte cuvinte, ce e în trecut rămâne în trecut.
Despre greșeli stupide
”Am cumpărat la mijlocul anilor 90 o companie, Dexter Shoe, pe care am plătit 400 de milioane de dolari. Mai târziu a dat faliment. Și eu am oferit acțiuni de la Berkshire care valorează acum 400 de miliarde de dolari. Am făcut o grămadă de greșeli stupide. Ăsta e jocul.” Ce avem de învățat de aici? Nici chiar mai de succes persoană din lume nu evită cu totul greșelile. E norma, e uman. Important e ce înveți din greșeli. Știm cu toții asta. Errare humanum est... dar... perseverare diabolicum
Despre a ști când să renunți
”Dacă te afli pe o barcă care se scufundă, energiile consumate ca să astupi găurile ar fi mai bine consumate căutându-ți altă navă”. E bine să te lupți pentru o idee în care crezi, dar e vital să știi când să renunți. Nu te încăpățâna, nu rămâne ancorat în niște idei fixe. Luptă când e de luptat, dar fii rațional și retrage-te când e cazul.
Despre chibzuință
Moderația lui Buffet este legendară. Trăiește în aceeași casă din Omaha, Nebraska din 1958 când a cumpărat-o cu 30.000 de dolari. Nu se atinge de tehnologie și nu-i place luxul de nicio culoare. Chiar dacă are o avere de zeci de miliarde de dolari, salariul său de la Berkshire nu s-a schimbat deloc în 25 de ani.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.
Consumatorii sunt tot mai atenți la calitate, la sustenabilitate și la povestea din spatele fiecărui brand. Moda românească trece printr-o schimbare subtilă, dar profundă.