În era digitală: Reconsolidarea încrederii publicului în mass-media
Roxana Roseti
Cum recunoaștem fenomenul știrilor false și cum îl putem defini? Ce măsuri putem lua pentru a stopa răspândirea dezinformării digitale (inclusiv prin mecanisme de fact-checking) și a reconsolida încredrea publicului în mass-media? Era digitală provoacă întrebări cu multiple răspunsuri.
Un grup de experți naționali și internaționali cu expertiză în comunicarea de masă vor căuta răspunsul la aceste întrebări. În zilele de 1 şi 2 octombrie 2018, Centrul de Cercetare în Comunicare al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA), în parteneriat cu Cox Center for International Mass Communication Training and Research, din cadrul University of Georgia (SUA), organizează workshop-ul „Fake news and information disorders in the digital age”.
Alina Bârgăoanu, decanul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA), se numără printre cei 39 de experți aleși de Comisia Europeană pentru a forma Grupul la nivel înalt pentru combaterea ştirilor false şi a dezinformării din mediul online. De asemenea Tudor Vlad - în prezent directorul James M. Cox Jr. Center for International Mass Communication Training and Research, din cadrul Universității din Georgia (a ocupat funcția de Director pentru Europa Centrală a Institutului Mondial de Presă Liberă). Mai mult, evenimentul se bucură de prezența unor experți naționali cu experiență în comunicare strategică și jurnalism.