“Nu există viziune și soluții tehnice la nivelul autorităților. Există oameni care stau la butoanele sistemului de educației de 10-15 ani, care nu au fost capabili să producă schimbarea. De aceea schimbarea în educație trebuie să pornească de jos în sus”, a declarat Cristian Hatu, membru fondator al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale și speaker la RBLSummit.

Acesta a propus și pus în aplicare un program de schimbare a metodei de predare a fizicii în școli (mai 2011-februarie 2015), cu 1.300 de profesori și 50.000 de elevi implicați la nivel național.


Citeşte şi: Omul de afaceri trebuie să cucerească inimi, înainte de a stăpâni bugete


Metoda propusă de program, pentru a preda fizica – materie pe care elevii o învață la nivel abstract, teoretic – pune accent pe investigație și cercetare practică, motiv pentru care fizica a devenit materia preferată printre elevii cooptați în program.

O altă inițiativă care propune o schimbare în educația formală vine de la Universitatea de Vest din Timișoara, care a dezvoltat programul EDU4Life, dedicat dezvoltării abilităților studenților pentru piața muncii.

Programul extracuricular a cooptat 32 de companii și 500 de studenți în primul an de funcționare și are potențialul de a fi scalat la nivel național, potrivit lui Ovidiu Megan, Decan al Facultății de Economie și Administrare a Afacerilor (FEAA).