Cele trei esențe care dau valoare mentoratului sunt experiența, împărtășirea și încrederea. Mentoratul nu se învaţă, este un dar. El vine odată cu experienţa. Tocmai de aceea, nu poate fi un simplu job, ci este o relaţie voluntară şi informală pe termen lung. Mentorul este un prieten, iar agenda de lucru este flexibilă, permanent deschisă. Cele mai reuşite proiecte de business mentoring pe care le-am realizat au fost cele din categoria S.O.S. Afacerea mea!, tocmai pentru că acest tip de parteneriat îi asigură antreprenorului asistenţă pe termen lung.
Un business mentor este o persoană cu experienţă notabilă în business, care a condus companii din diverse industrii şi care are suficientă cazuistică în spate pentru a veni cu soluţii la orice provocare dintr-o organizaţie. Reuşeşte să facă asta tocmai pentru că puţine sunt situaţiile cu care nu s-a confruntat pe tot parcursul carierei sale profesionale. Are viziune integrată asupra businessului, cunoaşte strategie, dezvoltare şi transformare organizaţională. Complementar altor instrumente de dezvoltare, având ca diferenţiator major viziunea integrată asupra businessului, mentoratul dezvoltă implicit şi oamenii din organizaţia care este în program.
Un business mentor integrează toate elementele businessului tău şi te ajută să-ţi profesionalizezi afacerea, învăţând din cazuri reale, prin transfer de know how. El nu îți spune CE să faci, ci îţi arată practic CUM să faci, construind pe propriile tale resurse şi pe specificul businessului tău. Mentorul lucrează cu antreprenorul în propria lui organizație, zi de zi, adesea săptămâni sau chiar luni de-a rândul, depinde de problemele specifice ale fiecărei companii. Cea mai mare satisfacție în mentorat este să vezi că oamenii își recapătă încrederea în propriile forțe și în propriul business și merg înainte singuri pentru că de-acum chiar pot face totul și singuri.
Ca business mentor, ofer celor cu care lucrez șansa de a-și salva, reinventa, dezvolta, transforma afacerile şi de a se transforma pe ei înșiși, ca lideri şi manageri, ca oameni.

Cu o carieră profesională de peste 36 de ani, Aliz Kosza (www.alizkosza.ro)
este una dintre cele mai experimentate femei de business din România, care a condus timp de 25 de ani companii de top, precum Orkla Foods Romania, MOL Romania sau Fabryo Corporation, contribuind la modelarea și inovarea altor companii din 17 industrii diferite.
Din 2012, este business mentor și strateg, transferând experiențe și principii de business antreprenorilor și managerilor care doresc să își reinventeze afacerea prin leadership, transformare organizațională, abordare pragmatică și eficiență a afacerii, bazate pe definirea și implementarea corectă a strategiilor integrate și pe construirea de modele de business sustenabile pe termen lung. Aliz este creatoarea brandului Conferințele Sufletul în business, ajuns acum în al treilea an de existență.