Mulți oameni vin la psiholog deoarece se simt plictisiți de viața lor. De relațiile pe care le au sau de job. Alții vin de-a dreptul epuizați. Sunt atât de prinși în vârtejul activităților zilnice încât nici nu își permit să facă un pas înapoi. Și să vadă ce li se întâmplă cu adevărat.
Dacă am sta să analizăm cât timp din viața noastră ni-l petrecem făcând lucruri care nu ne aduc plăcere, am observa poate o realitate nu prea plăcută. Cumva, pentru cei mai mulți dintre noi, viața pare că a intrat pe pilot automat. Zi de zi executăm acțiuni repetitive și cu toate că obișnuințele, tiparele, ar trebui să ne ușureze viață, uneori ne simtitm tot mai împovărați. Din rutina asta zilnică mai auzim uneori câte o voce interioară care spune: “Am obosit! Aș vrea să am mai mult timp să fac ce îmi place!”.
Dacă am face un exercițiu similar astăzi, care ar fi oare răspunsurile noastre?
Un exercițiu interesant a fost făcut de psihologul D. Kahneman și publicat în anul 2004. El a vrut să compare timpul pe care îl alocă oamenii pentru activitățile de zi cu zi cu gradul de satisfacție pe care îl aduc acele activități. S-a putut observa astfel, că, deși oamenii notau un grad ridicat de satisfacție pentru activități precum sportul, sexul, socializarea, luatul meselor, activitățile relaxante, aceștia alocau totuși destul de puțin timp pentru ele. În același timp, pentru cei intervievați serviciul oferea mai puțină satisfacție și ocupă cea mai mare parte a timpului.
Dacă am face un exercițiu similar astăzi, care ar fi oare răspunsurile noastre? Cu siguranță vom descoperi că multe activități care ne ocupă ore bune din viață, nu ne aduc atâta satisfacție pe cât ne-am dori. Să ne gândim așadar la orele petrecute derulând diverse aplicații sociale, drumul până la serviciu și înapoi, poate un loc de muncă unde ne simțim blocați, o profesie care nu ne satisface așteptările sau poate unele relații care ne împiedică dezvoltarea.
De multe ori, abia după o astfel de evaluare realizăm că timpul merită folosit cu mai multă chibzuință. Și suntem dispuși să luăm măsuri, să facem schimbări în bine în viețile noastre.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.
Consumatorii sunt tot mai atenți la calitate, la sustenabilitate și la povestea din spatele fiecărui brand. Moda românească trece printr-o schimbare subtilă, dar profundă.