Mulți oameni vin la psiholog deoarece se simt plictisiți de viața lor. De relațiile pe care le au sau de job. Alții vin de-a dreptul epuizați. Sunt atât de prinși în vârtejul activităților zilnice încât nici nu își permit să facă un pas înapoi. Și să vadă ce li se întâmplă cu adevărat.
Dacă am sta să analizăm cât timp din viața noastră ni-l petrecem făcând lucruri care nu ne aduc plăcere, am observa poate o realitate nu prea plăcută. Cumva, pentru cei mai mulți dintre noi, viața pare că a intrat pe pilot automat. Zi de zi executăm acțiuni repetitive și cu toate că obișnuințele, tiparele, ar trebui să ne ușureze viață, uneori ne simtitm tot mai împovărați. Din rutina asta zilnică mai auzim uneori câte o voce interioară care spune: “Am obosit! Aș vrea să am mai mult timp să fac ce îmi place!”.
Dacă am face un exercițiu similar astăzi, care ar fi oare răspunsurile noastre?
Un exercițiu interesant a fost făcut de psihologul D. Kahneman și publicat în anul 2004. El a vrut să compare timpul pe care îl alocă oamenii pentru activitățile de zi cu zi cu gradul de satisfacție pe care îl aduc acele activități. S-a putut observa astfel, că, deși oamenii notau un grad ridicat de satisfacție pentru activități precum sportul, sexul, socializarea, luatul meselor, activitățile relaxante, aceștia alocau totuși destul de puțin timp pentru ele. În același timp, pentru cei intervievați serviciul oferea mai puțină satisfacție și ocupă cea mai mare parte a timpului.
Dacă am face un exercițiu similar astăzi, care ar fi oare răspunsurile noastre? Cu siguranță vom descoperi că multe activități care ne ocupă ore bune din viață, nu ne aduc atâta satisfacție pe cât ne-am dori. Să ne gândim așadar la orele petrecute derulând diverse aplicații sociale, drumul până la serviciu și înapoi, poate un loc de muncă unde ne simțim blocați, o profesie care nu ne satisface așteptările sau poate unele relații care ne împiedică dezvoltarea.
De multe ori, abia după o astfel de evaluare realizăm că timpul merită folosit cu mai multă chibzuință. Și suntem dispuși să luăm măsuri, să facem schimbări în bine în viețile noastre.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința