- comunicarea cu echipa de lucru este deficientă sau insuficientă, în special când e vorba de clarificarea unor detalii care, în mod normal, ar necesita discuţii faţă în faţă, neînţelegerile sau chiar conflictele ce decurg din asemenea comunicare fiind frustrante;
- angajatul care lucrează de la distanţă nu are parte de contactul informal direct cu colegii, prin care la birou se realizează adesea corecturi sau ajustări rapide, „din mers”, iar întârzierile ce decurg din această lipsă generează sentimentul de a fi „lăsat în urmă”;
- conectarea la dinamica biroului este deficitară pentru angajatul care lucrează de la distanţă, ceea ce poate duce la necunoaşterea sau ratarea unor oportunităţi de promovare şi, prin urmare, la senzaţia de stagnare sau de plafonare, de eşuare pe o „linie moartă”.
- managerul stabileşte în mod frecvent (o dată pe săptămână/lună) contact direct cu angajatul de la distanţă, fie prin întâlniri faţă în faţă, fie prin videoconferinţe, pentru întreţinerea sentimentului de apartenenţă la cultura companiei şi pentru menţinerea angajamentului pe termen lung;
- managerul se interesează despre volumul de muncă şi stadiul actual al proiectelor la care lucrează angajatul de la distanţă, ascultând cu atenţie ce i se spune şi transmiţându-i acestuia, totodată, actualizări privind proiectele de la birou, astfel încât angajatul să se simtă informat, implicat şi ţinut la curent;
- managerul este familiarizat cu mai multe mijloace de comunicare (telefon, email, videoconferinţă, Skype, Slack, WhatsApp, etc.) şi îl utilizează pe acela preferat de telelucrător, fiind, pe cât posibil, disponibil în intervalele orare convenabile acestuia;
- managerul se interesează despre spaţiul şi condiţiile de lucru ale angajatului de la distanţă, punându-i acestuia la dispoziţie mijloacele prin care îşi poate optimiza spaţiul de lucru (de exemplu, prin achiziţionarea unui scaun ergonomic, prin re/decorarea locului respectiv, etc.);
- managerul socializează cu telelucrătorul, interesându-se despre viaţa în afara biroului, despre familia sau hobbyurile acestuia, pentru a consolida relaţia personală de camaraderie cu angajatul şi a-l face să se simtă important pentru echipă şi pentru companie.
Citeşte şi: Românii au descoperit avantajele muncii online: Cel mai bine plătite joburi pe care le poţi face de acasă