Care este primul lucru care menține fericirea angajaților într-o firmă? Desigur, cel mai simplu răspuns va fi „salariul”. Nu este niciun secret pentru niciun antreprenor, manager sau patron de firmă că banii reprezintă principala motivație pentru orice angajat. Însă nu mereu soluția unei măriri este disponibilă. Există însă și situații în care bugetul de salarii este limitat, astfel că angajatorii trebuie să regândească strategia pachetelor de beneficii, pentru a nu se trezi că cei mai buni angajați din firmă încep căutările pentru un loc de muncă mai bun.4 strategii ca să ții angajații mulțumiți, fără să dai peste cap bugetul de salarii
Pachetele extinse de beneficii
Cum spuneam, salariul rămâne cel mai important aspect pentru un angajat, dar banii nu reprezintă singura formă prin care acesta poate să-și rezolve problemele lunare cu cheltuielile. Aici poate interveni firma la care lucrează, printr-un pachet extins de beneficii care vin întocmai în ajutorul direct al angajatului. Un abonament la sală redus sau chiar acoperit de locul de muncă, un abonament și un telefon de firmă, cupoane pentru benzină, toate acestea pot reprezenta un bonus substanțial. Și pentru că una dintre cele mai mari cheltuieli lunare făcute de către un angajat este mâncarea, aceste tichete Gusto Pass reprezintă o soluție excelentă pentru orice business de a oferi angajaților posibilitatea de a-și rotunji veniturile lunare. Pentru firmă, astfel de tichete de masă sunt un mare avantaj datorită taxelor mai mici la stat.
O direcție clară în carieră
Posibilitatea de avansare în funcție și în carieră poate fi un factor motivațional foarte important pentru un angajat. Acest subiect de discuție poate chiar compensa în anumite situații diferențele de opinie în privința salariului lunar. Atunci când un angajat actual sau potențial știe că are în fața oportunitatea de a avansa pentru un post pe care și l-a dorit mult timp, va fi mai motivat și mai concentrat asupra activității sale. În mod firesc, odată cu avansarea, va ajunge și la un salariu pe măsură.
Pregătirea angajaților
Multe cursuri de specializare, training-uri și workshop-uri costă destul de mult, dacă un angajat chiar ar încerca să se înscrie la ele. Oferite printr-un pachet de beneficii de la locul de muncă, firma poate obține un discount substanțial, în funcție de numărul de participanți, angajații câștigă experiență și cunoaștere, lucruri care se vor întoarce în cele din urmă în firmă.
Bonusuri de performanță
O altă cale prin care un angajat poate fi motivat și mulțumit în același timp este dacă știe că în urma unui rezultat pozitiv la locul de muncă va fi recompensat pe măsură. Bonusurile de performanță pot asigura atât implicarea continuă a angajaților, dar și un echilibru din punctul de vedere al salariilor, bugetul fiind astfel protejat la un nivel suportabil de către firmă. Pentru ca acest sistem de bonusuri să funcționeze corect, este obligatoriu să stabilești cu fiecare angajat un set de obiective și modul în care îndeplinirea acestora va fi calculat. În acest fel, va ști care sunt criteriile și principiile în urma cărora poate fi răsplătit pentru munca depusă. Sursă foto: Shutterstock / Copyright: fizkes
Pluxee, lider global în beneficii extrasalariale și soluții pentru implicarea angajaților, împreună cu FoodFix, lansează proiectul „Prânz la Fix”, o inițiativă care conectează valoarea tichetului de masă cu o experiență culinară echilibrată și accesibilă.
Economia României continuă să se restructureze, iar datele oficiale publicate de Institutul Național de Statistică conturează o imagine cu contraste puternice: mai multe companii, dar mai puțini angajați.
Wizrom Software, unul dintre liderii locali în dezvoltarea de soluții software pentru business, anunță oficial preluarea companiei Co-Factor, specializată în platforme dedicate performanței organizaționale, comunicării și implicării angajaților.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.