Nu e nevoie să-ţi construieşti un plan de afaceri formal, dar ai nevoie de unul. “Oamenii privesc planul de afaceri ca pe o temă pentru acasă pe care nu doresc s-o rezolve, dar planificarea mă ajută – indiferent de succesul pe care îl am“, spune Tim Berry, fondatorul Palo Alto Software, care produce softuri pentru planificarea afacerilor, şi autorul cărţii The Plan-As-You-Go Business Plan.
Sujan Patel, vicepreşedintele de marketing al companiei de software When I Work şi fondatorul startup-ului SaaS spune că “Nu ai nevoie de un plan de business de 20 de pagini pentru a construi cu succes un plan, ci trebuie să-ţi cunoşti bine clienţii, ce anume vinzi şi ce oameni sunt dispuşi să plătească pentru produsele sau serviciile tale.”
2. Te concentrezi prea mult pe lucrurile minore
Timpul pe care antreprenorii îl alocă cărţilor de vizită sau designul logo-ului, de exemplu, este un timp valoros pierdut. Mai degrabă încearcă să-ţi concentrezi atenţia către sarcini care stimulează afacerea să crească şi apelează la un profesionist pentru lucrurile de fineţe.
3. Nu-ţi faci griji în privinţa banilor
Fii optimist, dar nu în privinţa banilor. “Există şanse mari ca afacerea ta să rămână fără bani chiar înainte de a-i produce”, avertizează Steve Tobak, founder of Invisor Consulting, o firmă care se ocupă cu strategiile de business. „Trebuie să ştii câţi bani investeşti în afacere, care sunt cheltuielile anuale (burn rate) şi asigură-te că ai un plan de a redresa un eventual colaps”, adaugă acesta.
4. Nu te promovezi suficient pe reţelele de socializare
Ca reguli generale, Facebook şi Pinterest sunt cele mai bune medii pentru promovarea produselor şi serviciilor, aşa că nu le subestima. Cu un buget redus, pe reţelele de socializare poţi să-ţi construieşti publicul ţintă.
5. Oferi prea mult şi nu primeşti nimic în schimb
Înainte de a-ţi consolida credibilitatea ca afacere, oferi produse sau servicii gratuit pentru a câştiga clienţi fideli. Totuşi, costul produselor oferite gratuit înseamnă costuri adăugate, aşa că gândeşte-te să oferi la schimb lucruri utile pentru a căpăta adresa de mail a unui potenţial client, cum ar fi o agendă, un ebook, un webinar sau un bilet.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința