Nu e nevoie să-ţi construieşti un plan de afaceri formal, dar ai nevoie de unul. “Oamenii privesc planul de afaceri ca pe o temă pentru acasă pe care nu doresc s-o rezolve, dar planificarea mă ajută – indiferent de succesul pe care îl am“, spune Tim Berry, fondatorul Palo Alto Software, care produce softuri pentru planificarea afacerilor, şi autorul cărţii The Plan-As-You-Go Business Plan.
Sujan Patel, vicepreşedintele de marketing al companiei de software When I Work şi fondatorul startup-ului SaaS spune că “Nu ai nevoie de un plan de business de 20 de pagini pentru a construi cu succes un plan, ci trebuie să-ţi cunoşti bine clienţii, ce anume vinzi şi ce oameni sunt dispuşi să plătească pentru produsele sau serviciile tale.”
2. Te concentrezi prea mult pe lucrurile minore
Timpul pe care antreprenorii îl alocă cărţilor de vizită sau designul logo-ului, de exemplu, este un timp valoros pierdut. Mai degrabă încearcă să-ţi concentrezi atenţia către sarcini care stimulează afacerea să crească şi apelează la un profesionist pentru lucrurile de fineţe.
3. Nu-ţi faci griji în privinţa banilor
Fii optimist, dar nu în privinţa banilor. “Există şanse mari ca afacerea ta să rămână fără bani chiar înainte de a-i produce”, avertizează Steve Tobak, founder of Invisor Consulting, o firmă care se ocupă cu strategiile de business. „Trebuie să ştii câţi bani investeşti în afacere, care sunt cheltuielile anuale (burn rate) şi asigură-te că ai un plan de a redresa un eventual colaps”, adaugă acesta.
4. Nu te promovezi suficient pe reţelele de socializare
Ca reguli generale, Facebook şi Pinterest sunt cele mai bune medii pentru promovarea produselor şi serviciilor, aşa că nu le subestima. Cu un buget redus, pe reţelele de socializare poţi să-ţi construieşti publicul ţintă.
5. Oferi prea mult şi nu primeşti nimic în schimb
Înainte de a-ţi consolida credibilitatea ca afacere, oferi produse sau servicii gratuit pentru a câştiga clienţi fideli. Totuşi, costul produselor oferite gratuit înseamnă costuri adăugate, aşa că gândeşte-te să oferi la schimb lucruri utile pentru a căpăta adresa de mail a unui potenţial client, cum ar fi o agendă, un ebook, un webinar sau un bilet.
Pluxee, lider global în beneficii extrasalariale și soluții pentru implicarea angajaților, împreună cu FoodFix, lansează proiectul „Prânz la Fix”, o inițiativă care conectează valoarea tichetului de masă cu o experiență culinară echilibrată și accesibilă.
Economia României continuă să se restructureze, iar datele oficiale publicate de Institutul Național de Statistică conturează o imagine cu contraste puternice: mai multe companii, dar mai puțini angajați.
Wizrom Software, unul dintre liderii locali în dezvoltarea de soluții software pentru business, anunță oficial preluarea companiei Co-Factor, specializată în platforme dedicate performanței organizaționale, comunicării și implicării angajaților.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.