Aşadar, care sunt paşii care creează o cultură distractivă şi pozitivă în compania ta?
1. Recunoaşte etapele şi realizările
Să le arăţi oamenilor că sunt importanţi este unul dintre cele mai importante componente ale unei atmosfere sănătoase dintr-o companie. Când angajaţii nu sunt luaţi în seamă, când realizările lor nu sunt recunoscute sau lăudate, ei se vor îndreapta către un job care îi împlineşte.
Recunoaşterea câştigurilor şi realizărilor angajaţilor contribuie la îmbunătăţirea încrederii în sine, iar asta indică faptul că evenimentele importante sunt observate şi lăudate la locul de muncă. De exemplu, sunt companii care sărbătoresc ziua fiecărui angajat cu un desert sau cu un poster sau postează poze pe reţelele sociale de la petrecerea sărbătoritului din birou.
2. Poartă discuţii sincere cu angajaţii
Unele companii planifică săptămânal întâlniri cu angajaţii, în echipă sau separat, pentru a discuta despre realizări, idei sau pentru a explora tot felul de modalităţi de a îmbunătăţi serviciile sau produsele companiei. O comunicare eficientă şi transparentă este calea către succes pentru a contribui cu toţii la creşterea companiei.
Angajaţii de abia aşteaptă aceste întâlniri, sunt nişte momente în care se întâlnesc cu toată echipa şi din care află care sunt noutăţile legate de companie. Este şi un bun motiv pentru a lua prânzul împreună într-un mediu mai informal.
3. Comunică prietenos pe reţelele sociale
Majoritatea conturilor companiilor din reţelele sociale sunt aglomerate cu informaţii de business sau articole din zona industriei în care activează. În mod normal folosim paginile reţelelor sociale pentru a ne promova serviciile şi produsele, totuşi, platforma este potrivită şi pentru a promova angajaţii şi echipa care lucrează la proiecte de succes.
4. Joacă pentru a câştiga
Mulţi dintre angajaţi sunt fani ai diferitelor sporturi. O ieşire în echipă pe stadion la un meci de fotbal sau baschet este o modalitate prin care poţi să creezi legături solide între şi cu angajaţi. Sau, cum ar fi ca în loc să ţineţi scorurile echipelor preferate, să formaţi voi una? Sigur aţi visat să aveţi propria echipa de volei, handbal, fotbal sau baschet. Acum aveţi ocazia. Va fi un proiect al echipei, veţi face mişcare şi mai mult, puteţi să cooptaţi şi clienţii companiei să facă parte dintr-un proiect informal care încurajează spiritul de echipa, distracţia şi solidaritatea.
5. Petreceţi timp şi în afara biroului
Toţi avem nevoie de o evadare din când în când mai ales când eşti legat de un birou timp de cel puţin 9 ore pe zi. Planificaţi ieşiri cât mai dese cu echipa la evenimente caritabile, la un meci cu echipa locală sau la târgurile companiei. Astfel, într-o atmosferă informală, oamenii din echipă se vor cunoaşte mai bine şi îşi vor forma amintiri frumoase distrându-se. Găsiţi acel loc de care toată lumea să fie interesată.
Târgul de Crăciun din Craiova a obținut locul întâi în competiția European Best Christmas Markets, la o diferență de peste 56.000 de voturi față de următoarea clasată.
În peisajul profesional actual, marcat de transformări rapide, presiune continuă pentru adaptare și o competiție acerbă pentru vizibilitate și relevanță, ideea să ai un mentor nu mai reprezintă un lux sau o recomandare opțională,
În multe procese de recrutare, accentul cade aproape exclusiv pe rezultate: ce a construit candidatul, ce a reușit. Însă o imagine completă a unui profesionist nu se vede doar în succese, ci și în felul în care a gestionat greșelile.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Scrie povestea Clujului în mai multe limbi și pe mai multe continente. Conectează Clujul la lume și lumea la Cluj. Descoperă oameni și oportunități acolo unde alții văd doar granițe. Trecerea ei prin oraș se vede.
Revista CARIERE continuă rubrica „Longevitate în carieră”, dedicată personalităților care sfidează trecerea timpului și rămân repere de succes, relevanță și forță interioară chiar și la vârste înaintate.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.