„Acum câțiva ani vorbeam de muncă, ca scop în sine, de o separare între viața personală și cea de birou. Vorbeam de workaholism, de performanță cu orice preț. Acum au apărut ideile de echilibru între viața personală și muncă, sunt alte paradigme legate de viață și joburi” spune sociologulFlavia Bobei, Alternative Research Solutions Manager la compania de cercetare de piață Unlock Research.
Noua paradigmă nu mai are nimic de a face cu workaholismul adaugă Flavia Bobei. Oamenii nu mai vor să lucreze în gol și nu mai vor să fie o rotiță într-un angrenaj. Ei au nevoie să înțeleagă ce se va obține prin munca pe care o depun, fiind nevoie de un scop mai mare decât un simplu task. „Oamenii caută acum un loc de muncă unde să se poată simți ca acasă, un loc cu care se identifică. E foarte importantă partea de valori pentru că este un punct foarte greu de măsurat între proprii tăi angajați dar care are un impact extraordinar asupra a ceea ce se întâmplă mai departe. Oamenii în principiu vor să fie fericiți la muncă. E ceva ce până acum 15-20 de ani nu interesa pe nimeni” explică Flavia Bobei.
Ideea despre muncă a trecut de la lucrul rațional, «muncesc ca să câștig bani» la o stare emoțională, «muncesc ca să fiu fericit cu totul»
Faptul că acum oamenii sunt mai preocupați de dezvoltare personală, de căutare a fericii, va schimba foarte mult felul în care arată piața forței de muncă în România, și peste tot în lume. „Dacă până mai ieri angajatorii se gândeau la angajați ca asset-uri și ce poate face angajatul pentru companie, ideal ar fi ca orice companie să pună în prim plan cum poate să creeze o viață bună, un echilibru împreună cu angajatul respectiv pentru că e singura soluție de viitor, care va ține cu adevărat oamenii în companie pe termen lung. Și talentele în mod special.”
***Unlock Market Research a lansat primul studiu național complex care măsoară tendințele în stilul de viață al românilor în 2018. Datele au fost colectate timp de un an și arată cum oamenii și-au regândit modul în care trăiesc, acestea fiind prezentate sub forma a 15 trenduri sociale și profesionale. Studiul arată că românii își doresc să câștige mai mult timp personal în loc de bani și nu mai sunt mulțumiți de ce le oferă de obicei angajatorii.
Declarațiile Flaviei Bobei au fost făcute în cadrul Employer Branding Conference.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința