
comunism
-
Aproape 60% dintre români sunt de părere că regimul comunist a însemnat un lucru mai degrabă bun pentru România, în timp ce peste 66% cred că Nicolae Ceaușescu a fost un lider bun pentru țara
-
23 August: Istorie, uitare, club, ori joc de marketing?
În zilele noastre, simboluri puternice ale istoriei pot deveni un joc al marketingului, cu un slogan și o estetică potrivită. Revolta vinde bine, nu e o vină, societatea de consum știe să exploateze foarte bine meandrele nesfârșite ale vremurilor. -
Calitatea vieții femeilor era mai bună în comunism? Un articol publicat în New York Times răvășește mentalitățile
Pe vremuri „de tristă amintire”, multe dintre femeile din Germania de Vest stăteau acasă și se bucurau în plus de tehnologia casnică produsă de economia capitalistă înfloritoare. Numai că ele aveau parte de o viață intimă mai puțin satisfăcătoare decât femeile care stăteau la coadă pentru hârtie igienică... -
Imaginea femeii în reclama comunistă
Fiind o activitate comercială al cărei scop este promovarea unor produse sau servicii, reclama urmăreşte să focalizeze interesul public asupra actului de consum. Reclama comunistă este însă un termen impropriu, deoarece conceptul de publicitate îl implică în mod necondiţionat şi pe cel de concurenţă. -
Salariile din comunism au fost declasificate de Guvern
Documente conţinând informaţii clasificate secrete de stat, emise anterior datei de 31 decembrie 1989 de către Ministerul Muncii, precum accidente de muncă, corelaţia dintre producţie, fondul de salarii, productivitatea muncii şi salariul mediu, amplasarea CNE Cernavodă, vor fi declasificate, conform Mediafax. -
Profilul antreprenorului român în primii 25 de ani după comunism
Avem 25 de ani de democraţie şi sistem capitalist, iar în tot acest timp mediul de afaceri local a devenit unul tot mai primitor pentru antreprenorii români. Atunci când a început această perioadă, antreprenorii erau încă niște adolescenți ambițioși. Spunem asta pentru că pe atunci, aveau între 15 şi 24 de ani, cel puţin asta reiese din ultimul studiu al celor de la EY România. -
Cultura respectului, zdrobită în perioada comunistă
Respectul înseamnă prețuirea pe care o acordăm cuiva sau nouă înșine, crede Ioana Filipescu, Managing Director al firmei de consultanță în sectorul M&A Filipescu Visa Financial Advisors, valoare despre care spune că a cam dispărut din lumea noastră. Iar la această dispariție a „ajutat” mult și sistemul comunist. -
Atunci, 22 decembrie. Acum, 22 decembrie
Împlinisem 16 ani cu o săptămână în urmă. Iarna era moale şi uscată, cum de mult nu mai ştiuse să fie. Ne bucuram fiindcă orice-ncălţăminte am fi găsit de cumpărat tot nu făcea faţă zăpezilor şi zloatei. Trăiam în comunism, iar asta e ca o lentilă de contact murdară. -
16 noiembrie 2014. Moartea comunismului și începutul leadershipului politic
I-a fost de multe ori ruşine că e român, când a fost martorul incompetenţei şi indolenţei politicienilor în interacţiunea lor cu oamenii de afaceri. Deși îi este greu să rămână optimist după o astfel de experienţă, schimbarea propusă de președintele ales îl face pe Radu Furnică să spere din nou. -
Serile strict secrete ale Bucureștiului
Muzeul Naţional al Ţăranului Român, în colaborare cu Fundaţia Orient Expres, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc şi Institutul Român de Istorie Recentă, organizează miercuri, 12 iunie 2013, ora 18.00, la Clubul Ţăranului, o nouă întâlnire din Serile Bucureşti Strict Secret.
-
Brandurile comuniste care au câştigat lupta cu capitalismul
Chiar dacă pentru generaţiile mai tinere pare de necrezut, au existat vremuri în care făceam cumpărături nu la Carrefour, ci la Alimentara, în loc de Zara mergeam la Romarta, nu existau baterii Duracell, ci Elba, sau în loc de Snickers mâncam Ciocolată cu Rom sau Eugenia. Lipsa Internetului era compensată de un diafilm sau diapozitiv, un gadget suprem al anilor ’80 era un mini-radio Ric, iar în loc de magazine gen Bricostore mergeam la Gospodarul. Că mai toate magazinele, indiferent de profil, erau prost aprovizionate, este altă poveste.
-
De ce am bătut pasul pe loc 20 de ani
Regimul postcomunist a procedat exact ca Ceaușescu, a reprimat consumul, dar nu i-a spus poporului că se folosește de asta pentru a-și îmbogăți și capitaliza clienții politici, ci că nu dorește să lase țara pe mâna străinilor.
-
Bruno Medicina: „În România, Internetul, alături de terorism, erau percepute în anii ’90 ca cei mai mari duşmani ai siguranţei naţionale”
Te face să mergi pe cărbuni încinşi, te învaţă cum să te porţi ca un adevărat lider ori cum să vinzi mult. Este vorba despre renumitul trainer şi bussiness coach, italianul Bruno Medicina, cunoscut în România mai ales pentru seminariile sale de „Firewalking“ (mers pe foc). Am stat de vorbă cu el despre cum era văzută România de către străini după căderea comunismului, despre oportunităţile de pe piaţa de afaceri internă, despre ce înseamnă să fii un vânzător de succes şi despre cum să îţi depăşeşti barierele psihice.
-
Romania’s Long Journey to Democracy: a Bet with Itself
Cariereonline.ro is publishing below the winner essay of the contest initiated by Aviad Meitar, founder of Pepsi Romania. The contest was open to Faculty of Journalism and Communication Studies students and the essays topic was “The Romanian Contemporary Business environment vs. the Post-Communist one”. Aurica Stan (left) - the winner of the grand prize of the contest (3.000 RON) – wrote about how she and her family have experienced the changes since the end of the communist era until nowadays. -
Rosu, galben si albastru
Ar trebui sa folosim cat de mult putem din produsele fabricate in tara. Pentru ca fiecare cumparatura ar ajuta cu cate putin economia tarii, care si asa strabate perioada prea bine cunoscuta de toata lumea. A trecut destul de la schimbarea de sistem, asa ca am avut suficient timp sa le incercam pe toate. Este vremea sa devenim nostalgici, sa ne reamintim cum era atunci si sa schimbam ce putem, daca putem, acum.
-
Neagu Djuvara - O viata sub semnul miracolului
Neagu Djuvara - un domn de vita nobila la inceputul de secol XXI romanesc. Acesta este rezumatul interviului care urmeaza. Puteti sa va opriti aici din citit, dar pierdeti... istoria unei vieti spusa cu eleganta si franchete, cu luciditate si umor.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...