Astfel, potrivit cercetării de piaţă realizate în perioada 9-18 ianuarie, pe un eşantion de 1.118 de persoane cu vârste între 18 şi 35 de ani, care locuiesc în Bucureşti şi Cluj-Napoca, 9 din 10 tineri folosesc servicii digitale (cloud, mobile banking, aplicatii de transport alternativ, servicii de cazare, plăti digitale, entertainment).
În plus, 85% dintre cei intervievaţi recomandă aplicaţii și altora: cele de mobile banking și Uber sunt cele mai recomandate de tineri, fiind urmate de WhatsApp.

“Cercetarea arată că, pentru tineri, tehnologia a devenit un partener din viața de zi cu zi. Ei nu doar că folosesc servicii digitale, dar influențează și adoptarea acestora de către cei aflați în anturajul lor, fie că vorbim despre persoane tinere sau mai în vârstă. Rezultatele acestei cercetări indică un potențial de multiplicare la nivel de masă semnificativ, mai ales pentru serviciile de mobile banking, dar și pentru serviciile de tipul Uber”, a declarat Antonio Amuza, sociolog în cadrul Institutului pentru Evaluare și Strategie - IRES.
Conform studiului citat, 89% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18-35 de ani, din cele două orașe investigate, cred într-o mare și foarte mare măsură că traficul din orașul în care locuiesc este tot mai aglomerat și că resimt nevoia mai multor alternative la mașina personală.
9 din 10 doresc încurajarea de către autorități a solutiilor inovative de mobilitate urbană, în timp ce 7 din 10 văd serviciile de tipul UBER ca fiind o alternativă utilă și foarte utilă la mașina personală.
Află cum vrea Uber să reducă aglomeraţia din trafic cu cel puţin o treime până în 2020.